منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 290 نفر
بازدید دیروز: 298 نفر
تعداد کل بازدید: 904726 نفر

مشاهده104

خلاصهسه اطلاعیه مهم از سازمان تامین اجتماعی
توضیحات

اهم موارد مربوط به تفاهم نامه در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج

29/03/93

 

-تفاهم نامه مذکور برای کاهش پرداخت بيماران مصرف کننده داروهای گرانقيمت با ترجيح داروهای توليد داخل تهيه شده است لذا ميزان پرداخت بيماران مصرف کننده داروهای برند وارداتی کاهش نداشته و بعضا"افزايش نيز داشته است.

 -قيمتهای اعلامی اداره کل نظارت بر دارو از زمان ابلاغ اجرائی بوده و داروخانه ها موظفند تفاوتهایاحتمالی بين قيمتهای قبلی و قيمتهای جديد را در سطح شرکت پخش و شرکت تامين کننده مرتفع نموده، هزينه اضافی به بيماران تحميل ننمايند.

 -در تداخلات احتمالی اين تفاهمنامه و طرح کاهش پرداخت در بيمارستانهای دولتی،ملاک منفعت بيمار بوده و در موارد تجويز برند توسط پزشکان بيمارستان،خود بيمارستان مکلف به پوشش بيماران تا سقف پرداخت10 درصد هستند.

 -در موارديکه داروی با قيمت پايه دربازار موجود نباشد،ادارات کل استانی سازمانهای بيمه گر طبق روال قبل حق دارند قيمت موردپذيرش خود را به حداقل قيمت داروی موجود در بازار ارتقاء دهند.

 -پوشش قيمت برند طبق تفاهمنامه مشروط به تجويز با نام برندتوسط پزشک است،در غير اينصورت داروخانه مجاز به تغيير نسخه مشروط به دريافت مابه التفاوت کامل ميباشد(مجددا"تاکيد می گردد در صورت عدم موجودی دارو با قيمت پايه با هماهنگی با سازمانهای بيمه گر بنحوی عمل شود که پرداخت بيمار بخاطر عواملی غیر از اصرار برای دريافت برند خاص بالا نرود).

 -داروهای يارانه ای قبلی(تالاسمی، پيوند ، متابوليک ، دياليز و فاکتور 7 ) در اين طرح با قيمت آزاد ارائه شده و بيمه پوشش را برعهده خواهد گرفت. لذا پس ازاتمام موجودی داروخانه ها با قیمت قبل، طبق مستنداتی که به اداره کل نظارت بر دارو ارائه شده قيمت جديد اجرائی می گردد. با توجه به نحوه پرداخت داروخانه به پخشها و توافق با بيمه ها برای جبران اين نقدينگی در اسرع وقت، عدم دريافت دارو توسط برخی داروخانه ها اختلال در نظام داروئی تلقی می شود.

 

--------------------------------------------------------------

26/03/93

اهم موارد قابل توجه در خصوص تفاهم نامه انتقال یارانه دارویی ۹۳

-اسامی 647 قلم داروی موجود در ليست تفاهم نامه ( به همراه قيمت و درصد فرانشيز هر يک از آنها) در پورتال معاونت درمان وارد شده و با عنوان  yarane93-3-10 در قسمت دريافت فايل  و نیز از  اینجا قابل دانلود است.

 -داروهای تجويز شده در نسخ بيماران فقط براساس کد ژنريک در دفاتر رسيدگی به اسناد پزشکی مورد تائيد قرار می گيرند.

-چنانچه کدهای ژنريک موجود در ليست تفاهم نامه با کدهای ژنريک قبلی متفاوت باشد ، از اين پس داروها براساس کدهای ژنريک جديد مورد تائيد قرار می گيرند .

-در صورتيکه پزشک معالج درنسخه بيمارداروی تجاری (برند) را تجويز نموده باشد(درخصوص داروهای مشمول انتقال یارانه در سال 1393)،داروخانه مجاز به تحويل نوع تجاری(برند) مورد تقاضای پزشک معالج می باشد ولی از آنجا که دارو با نام ژنريک مورد تایید دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی قرار میگیرد، در این صورت کاربر داروخانه می تواند پس از ورود به سايت معاونت درمان،نسخه بيمار را فراخوان نموده و سپس با استفاده از آيتم  " تغيير کد" نسبت به انتخاب کد داروی تجاری(برند) اقدام و تائيديه نسخه را اخذ نمايد. 

-بهای داروهای موجود در ليست تفاهم نامه و فرانشيز متعلقه به هر يک از داروها، از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی اعلام گرديده است وتغييرآنها از سوی سازمان تامين اجتماعی عملی نيست،علی ايحال همانگونه که در اطلاعيه های قبلی اعلام شده است،چنانچه بهای مصرف کننده داروی موجود در داروخانه کمتر از بهای اعلام شده در پورتال معاونت درمان باشد،داروخانه ملزم است با استفاده ازآيتم" تغيير قيمت" نسبت بهويرايش قيمت و درج قيمت صحيح اقدام و تائيديه نسخه را اخذ نمايد . يادآوری می نمايد اين امر در خصوص کليه داروها،لازم الاجرا است و قيمت درج شده در پورتال معاونت درمان، حداکثر قيمت قابل ثبت توسط داروخانه می باشد.

 - چنانچه تعداد تحويلی دارو به بيمار کمتر از تعدادی باشد که توسط دفاتر رسيدگی به اسناد پزشکی مورد تائيد قرار گرفته است،داروخانه ملزم است با استفاده از آيتم " تغيير تعداد " نسبت به ويرايش تعداد و درج تعداد صحيح داروی تحويلی به بيمار اقدام و تائيدیه نسخه را اخذ نمايد.

 -ممکن است به هنگام اخذ تائيد، بين مقدار قابل پرداخت بيمار که در ليست فوق قيد شده و آنچه در صفحه تائيد نسخه رويت می شود اختلاف اندکی موجود باشد.در اين موارد ملاک عمل،مقدار اعلامی در صفحه تائيد نسخه است.

 -بيماران خاص(هموفيلیA  وB،تالاسمی ماژورودياليز مزمن) از پرداخت فرانشيز داروئی درخصوص کليه داروهای مورد تعهد سازمان های بيمه گر(وداروهای موجود در ليست تفاهم نامه انتقال يارانه) معاف هستند.

-----------------------------------------------------------------

شرایط پرداخت فاکتور VII

فاکتور VII فقط برای بیماران هموفیلی که دچار کمبود فاکتور هفت هستند،ضمن تشکیل پروندهو تایید نسخه تحت وب خاص ( فرانشیز رایگان) در تعهد بوده و توسط سازمان قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

گروهبخشنامه هاي بيمه اي