منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 12 نفر
بازدید امروز: 377 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906294 نفر

مشاهده36

خلاصهاختلال کم توجهی - بیش فعالی در پسر بچه ها نسبت به دخترها شایع تر است
توضیحات

ختلال کم توجهی - بیش فعالی یکی از اختلالات مطرح در جامعه است که سه زیر گروه: فرم بی توجه، فرم بیش فعال/تکانشی و فرم مرکب برای آن تعریف می شود.

به گزارش وب دا؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: برای تائید تشخیص این اختلال باید حداقل در دو زمینه و موقعیت، تخریب ناشی از بی توجهی یا بیش فعالی /تکانشگری در عملکرد اجتماعی ، تحصیلی یا فعالیتهای متناسب با رشد کودک تداخل کند.

دکتر آروین هدایتی اضافه کرد: علت اختلال کم توجهی - بیش فعالی بهم خوردن تعامل پیچیده سیستم های عصبی شیمیایی است. این اختلال در پسر بچه ها نسبت به دخترها شایع تر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هرچند این اختلال معمولا تا سن 3 سالگی شروع می شود اما عموما تا زمانی که کودک وارد محیط هایی مانند آمادگی یا کودکستان نشده،  تشخیص گذاشته نمی شود.

پزشک متخصص اعصاب و روان بیان کرد: کودکانی که علایم بیش فعالی در آنها بیشتر است نسبت به افرادی که علایم کم توجهی را به عنوان علامت عمده دارند ، بیشتر جهت درمان ارجاع می شوند. در درمان این کودکان هم درمان دارویی و هم آموزش والدین جهت مداخلات رفتاری ضروری می باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سیر بیماری بسیار متغیر است . حدود 50 درصد  این افراد علایمشان در زمان بلوغ یا اوایل بزرگسالی فروکش می کند .

به گفته وی با توجه به اینکه در این افراد مشکلات هیجانی و تحصیلی همزمان نیز شایع است  و نیز تاثیری که بیماری بر خودانگاره و واکنش کودک می گذارد، درمان اختلال کم توجهی - بیش فعالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گروهمقالات عمومي