منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 435 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 903921 نفر

مشاهده87

خلاصهاوتیسم، قبل از تولد قابل تشخیص است
توضیحات

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج این تحقیق حاکی از آن است تغییراتی که به صورت توده‌های پراکنده در نقاطی از کورتکس مغز در دوران جنینی روی می‌دهد نمایانگر بروز علل زمینه ساز بیماری اوتیسم پیش از تولد است.

در این بررسی محققان آمریکایی بافت‌های مغز 22 کودک دو تا 15 ساله را بررسی کردند که تنها برخی از آنان به بیماری اوتیسم مبتلا بودند. این محققان سپس با نشانه‌گذاری ژنتیکی به مراحل شکل‌گیری لایه‌های مختلف کورتکس مغز این کودکان پرداختند.

 کورتکس بخش فوقانی مغز انسان است و اغلب کارکردهای پیچیده مغز در بخش‌های مختلف کورتکس شکل می‌گیرند.

 نتایج مقایسه‌های آنان نشان داد که ناهنجاری هایی در مغز 90 درصد از کودکان اوتیسمی وجود داشته، در حالی که چنین این ناهنجاری ها تنها در 10 درصد کودکان دیگر مشاهده شده است.

 به گفته محققان این نقاط که پیش از تولد به این شکل درآمده‌اند، نقاطی از کورتکس مغز هستند که با رفتار، فرآیند برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی، زبان و هیجانات انسان سر و کار دارند.

 به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی،‌ محققان معتقدند در صورتی که نتایج این تحقیق مبنی بر اینکه این ناهنجاری‌ها در مغز برخی کودکان مبتلا به اوتیسم پیش از تولد آنان روی داده، تایید شود، تشخیص زودهنگام این بیماری ضروری است. 
 

گروهمقالات عمومي