منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 177 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900557 نفر

مشاهده شماره خبر1006

عنوانمعاون حقوقی و امور مجلس: سلامت از اولویت های اصلی سند چشم انداز کشور در افق 1404 است
متن

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: موضوع سلامتی و بهداشت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد که باید مورد توجه همگان بویژه مسئولان باشد.
به گزارش وب دا؛ طاهر موهبتی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بهترین حوزه و بخش برای خدمت به  مردم را حوزه سلامت دانست و گفت: کمک به بیماران و نجات جان بیماران از مواردی است که پاداش ارزش بسیاری نزد خداوند دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت و بهداشت و درمان اظهار داشت: در افق 1404 نخستین اولویت در سند چشم انداز مقوله سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موهبتی از مهمترین اولویت ها در توسعه پایدار را موضوع بهداشت و درمان و سلامت عنوان کرد و افزود: برای تحقق اهداف حوزه سلامت که یک موضوع فرابخشی است نیازمند عزم ملی در همه بخش ها هستیم.
وی ادامه داد: برای نهادینه شدن موضوع سلامت علاوه بر همراهی و تعامل قوای سه گانه باید در حوزه فرهنگ عمومی نیز اقداماتی صورت پذیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت تحقق دسترسی آسان و عادلانه تمامی اقشار به بهداشت و درمان گفت: باید برای تحقق شاخص های عدالت در حوزه بهداشت و درمان برنامه ریزی جامعی صورت گیرد و از همه ظرفیت ها استفاده شود.
موهبتی اضافه کرد: مقوله بهداشت که از زیربنای های اصلی حوزه سلامت است باید به خوبی در جامعه تبیین و نهادینه شود.
وی تصریح کرد: برای اداره شدن بهتر بیمارستان ها و ارائه خدمات عادلانه در حوزه بهداشت و درمان به مردم باید تعرفه ها واقعی و بیمه ها کارآمدتر شوند.

براساس این گزارش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم گفت: معظم له بارها در فرمایشات خود بر این نکته که نگاه به قم باید فراتر از یک شهر باشد تاکید داشتند و بر خدمت به قم تاکید کردند.

دکتر ایرانی خواه با بیان اینکه نگاه به قم باید ملی و فراملی باشد افزود: این نگاه و دیدگاه نسبت به قم نیازمند این است که تمامی ارکان مختلف بویژه نمایندگان محترم مجلس این وضعیت را بشناسند و برای جبران کمبودها و کاستی ها تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر سیما و منظر شهر قم به جهات مختلف در شأن و منزلت آن نیست و باید برای بهبود این وضعیت اقدامات و فعالیت های مناسبی انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم بهبود وضعیت درمان را از اولویت های کاری خود بیان کرد و افزود: برای بهبود این وضعیت نیازمند یاری تمامی ارکان حوزه سلامت، نمایندگان مجلس و خیرین هستیم.

دکتر ایرانی خواه ادامه داد: باید با استفاده از بدن کارشناسی متعهد و متدین نیازهای حوزه سلامت استان به خوبی شناسائی و برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی همچنین با تقدیر از تلاش جامعه پرستاری که از ارکان اصلی حوزه سلامت و دانشگاه به شمار می روند افزود: بسیاری از موفقیت ها و دستاوردهای پزشکان در مراکز درمانی مرهون همکاری و تلاش های این عزیزان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با تقدیر از زحمات دکتر حجازی در طی دوران مسئولیتش در دانشگاه گفت: امیدواریم با کمک و همراهی همه فعالان و دست اندرکاران حوزه سلامت و در سایه الطاف الهی و کریمه اهل بیت بتوانیم برای عمران و آبادانی قم گام های مثبتی را برداریم.

دکتر سید شمس الدین حجازی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم نیز افزود: چرخش نخبگان در جامعه بویژه در فضای علمی یک امر پسندیده ای است که اگر به خوبی اجرا شود موجب رشد، اعتدال و بالندگی کشور خواهد شد.

وی گفت: برای تحقق توسعه و آبادانی کشور باید از همه ظرفیت ها، خلاقیت ها، نوآوری ها و ابتکار نیرو های جدید استفاده کرد.

تاریخ درج1392:10:28
کلمات کلیدیافق 1404
بازدید809
گروهاخبار عمومي