منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 76 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 905993 نفر

مشاهده شماره خبر1027

عنواناعزام کارشناسان ايراني به هند براي بررسي برنج هاي آلوده
متن

عضو کميسيون کشاورزي، آب ومنابع طبيعي مجلس،با اشاره به اينکه بيشتر واردات برنج از کشور هند انجام مي شود،گفت: به دنبال اين موضوع هم اکنون تيمي متشکل از کميسيون بهداشت، کميسيون کشاورزي و سازمان غذا و دارو به هندوستان اعزام تا منشا آلودگي برج‌هاي آلوده را شناسايي کنند.

رحمت الله نوروزي ، درواکنش به استفاده از کالاهاي وارداتي از جمله برنج هندي و مرغ منجمد شده برزيلي در سبد کالايي دولت،که اين عملکرد برخلاف شعار حمايت از توليد ملي است،گفت: قرار نيست جنس بي کيفيت به مردم دهيم به همين جهت عملکرد دولت بسيار غير کارشناسانه است و با توجه به اينکه کالاهاي وارداتي از نظر کيفيت به هيچ عنوان مطلوب نيستند به همين جهت به نوعي جنس بي کيفيت به مردم داده خواهد شد. نماينده مردم علي آباد کتول درمجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه در کشور انواعي از برنج با کيفيت توليد مي شود،تصريح کرد: درست است سطح زير کشت برنج در کشور پايين است و بر اساس سرانه مصرف فقط ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن کسري وجود دارد اما در هر شرايطي برنج داخلي بسيار مطلوب تر از برنج هندي، پاکستاني و اروگوئه است. وي با اشاره به اينکه کشور ژاپن توانست درهاي کشورش را برروي واردات ببندد، ادامه داد: با توجه به اينکه از سوي مقام معظم رهبري سال گذشته حمايت از توليد ملي نام گذاري شد و امسال هم حماسه اقتصادي،اما همچنان درهاي کشور به روي واردات باز است. عضو کميسيون کشاورزي، آب ومنابع طبيعي مجلس،با تأکيد بر اينکه دولت نبايد فقط شعار حمايت از توليد داخلي و حماسه اقتصادي دهد و بايد از کشاورز داخلي حمايت کند، افزود: دولت در وهله‌ي اول بايد از توليد داخلي استفاده کند و اين عملکرد دولت بر خلاف حمايت از توليد ملي است. نوروزي،در واکنش به واردات بي رويه برنج، گفت: در حال حاضر برنج ايراني در انبارها به ميزان بسيار زيادي وجود دارد و ذخيره سازي انبارها بسيار مطلوب است اما متأسفانه همچنان واردات برنج از کشورهايي چون هند، پاکستان و اروگوئه ادامه دارد. نماينده مردم علي آباد کتول درمجلس،تصريح کرد: دولت بايد در زمان نياز بازار به واردات برنج بپردازد نه اينکه در زمان کشت محصول به واردات آن اقدام کند. عضو کميسيون کشاورزي، آب ومنابع طبيعي مجلس،با اشاره به اينکه بيش تر واردات برنج به کور از سوي هند صورت مي گيرد،گفت: با توجه به بحث آلودگي اين نوع برنج ها به همين جهت در هفته ي جاري با چند نفر از نمايندگان کميسيون کشاورزي، کميسيون بهداشت مجلس و مسئولان ذي ربط از جمله سازمان غذا و دارو براي بررسي برنج هندي به کشور هند سفر مي کنيم.

  

هشدار درباره مصرف برنج فله/ نگران آلودگي خاک در شمال کشور نيستيم

شبکه ايران/ مديرکل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو ضمن هشدار درباره مصرف برنج فله گفت: برخي سودجويان برنج هاي نامرغوب را با برنج هاي ايراني مخلوط و به اسم برنج ايراني به مردم مي فروشند.

سيدهدايت حسيني افزود: برنج هاي ايراني بسيار با کيفيت هستند و از درجه ايمني بالايي برخوردارند. وي تصريح کرد با توجه به اينکه فعاليت صنعتي قابل توجهي در شمال کشور انجام نمي شود، نگران آلودگي خاک در مناطق حاصل خيز برنج نيستيم. حسيني با بيان اين که پايش اين محصول در سطح عرضه بطور مستمر و با جديت در حال انجام است، ادامه داد: اين سازمان نمونه هاي برنجي را که با استانداردها منطبق نباشد، جمع آوري مي کند. مديرکل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس طرح «تشديد نظارت بر برنج و ارتقاي سلامت برنج»، کنترل برنج وارداتي نه تنها از گمرک بلکه از مبدا انجام مي شود. حسيني به کد گذاري و شناسنامه دار کردن برنج هاي وارداتي به منظور ردگيري از طريق کد ۱۶ رقمي درج شده در کسيه هاي برنج اشاره کرد و افزود: در اجراي اين طرح، کاهش حد مجاز سرب کاديوم و آرسنيک برنج هاي وارداتي نيز تا حد ۲۰ درصد بررسي مي شود. حسيني تصريح کرد پس از اين سازمان غذا و دارو، جلوي واردات برنج هاي بي کيفيت را مي گيرد، بطوريکه از برنج هايي با برندهاي بين المللي و مشهور کشورهاي مبدا (هند و پاکستان) که به کشورهايي مانند کانادا و آمريکا برنج صادر مي کنند، استفاده خواهد شد. وي با بيان اين که کشورهاي خارجي، مبدا برنج هاي آلوده به کشور بودند، افزود: اکنون صدها تن از هفت برند اعلامي توقيف و از چرخه مصرف خارج شده است.


 

تاریخ درج1392:10:30
کلمات کلیدیبرنج
بازدید898
گروهاخبار عمومي