منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 118 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906035 نفر

مشاهده شماره خبر1028

عنوانهمایش دو روزه معاونین غذا و دارو در شیراز
متن
درهمایش معاونین غذا و دارودر شیراز مطرح شد

برنامه محور شدن سازمان غذا و دارو 

 

دکتر دیناروند در همایش معاونین غذا و داروی کشور که در شیراز در جریان است، گفت: سازمان غذاو داروفعلا تشکیلات محور است اما تمام سعی خویش رامیکند که به سمت برنامه محوری پیش برود در برنامه محوری با عوض شدن مسئول سازمان برنامه ها عوض نمیشود و انشا الله برنامه های فکر شده باعث میشود کارهای اساسی تنظیم شوند و و کارهایی مثل پوشش دارویی آنچنان گردد که هیچ سرپرست بیماری متحمل هزینه ای جز نگهداری بیمار نگردد.

وی همچنین ادامه داد: به زودی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کشور راه اندازی خواهد شد و استان های فارس و اصفهان پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی کشور می شوند.

 وی خاطر نشان کرد، این طرح در نیمه دوم سال 93 می تواند اجرایی شود و در حال حاضر کارهای مطالعاتی آن آغاز شده است.

خبر های تکمیلی متعاقبا ارسال می گردد.

 

 

 

 

 

 

معاون وزیر ورئیس سازمان غذاوداروی کشور:

استان فارس از قطب های غذاوداروی کشور است .

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دکتررسول دیناروند درهمایش سراسری معاونین غذاوداروی کشرر در شیراز ، افزود :برگزاری همایش معانین غذاوداروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز نشان دهنده این مطلب است که این دانشگاه از قطب های غذاوداروی کشور می باشد .

وی اظهار داشت : با آغاز فعالیت وزارت بهداشت در دولت جدید دو هدف کوتاه دت برای سال 92 تحسیین کردیم که یکی ز آنها رساند ن وضعیت تأمین و تدارک دارو به شرایط عادی و دیگری جبران هزینه  دارویی بیماران بود که تاحدود زیادی به این اهداف رسیدیم .

دکتر دیناروند بیان کرد : امسال دولت به جز اعتبارات بیمه ای ،درحوزه داروهای یارانه ای وهم بیماران خاص وصعب العلاج حدود دو هزار میلیارد تومان کمک کرده است . که بخشی از آن از طریق بیمه ها وبخشی از طریق وزارت بهداشت به صورت یارانه ای بوده است .

وی گفت : برای سال اینده نیز جهت کمک به هزینه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج دوهزار وچهارصد میلیارد تومان اختصاص داده شده است .

دکتر دیناروند افزود : در مذاکرات ژنو یکی از بندهایی که پیش بینی شده ایجاد کانال مستقیم انتقال وجه بین ایران و کشورهای اروپایی و غربی است . ما مستقیماً در زمینه دارو تحریم نداریم . بلکه مشکل به دلیل تحریم بانکی بوده ، که باایجاد این شرایط جدید وضعیت تأمین وتدارک خرید دارو و ملزومات پزشکی بهتر خواهد شد .

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سال 93 دربودجه ده درصد افزایش را خواهیم داشت ، گفت : در گام دوم هدفمندسازی یارانه ها هم یک هزارو دویست میلیارد تومان افزایش در حوزه سلامت پیش بینی شده که اگر این اتفاقات برای سال آینده بیفتد سعی داریم که شرایطی را فراهم نمائیم که هیج بیماری دچار هزینه های تحمل ناپذیر دارو نشود.

دکتر دیناروند با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رؤسای دانشگاه علوم پزشکی کشوراست ، اظهارداشت : برگزاری این همایش در شیراز نشان دهنده علاقه مندی وتلاش دکترایمانیه به حوزه غذاودارو می باشد ، که امیدواریم در پایان این همایش بتوانیم در جهت بهبود غذاوداروی کشور گام برداریم.

تاریخ درج1392:10:30
کلمات کلیدیشيراز
بازدید918
گروهاخبار عمومي