منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 77 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898622 نفر

مشاهده شماره خبر1031

عنواناجرای آزمایشی برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس تهران
متن

سرپرست اداره کل فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح آزمایشی برنامه همکاری خانه و مدرسه برای نخستین بار در کشور در یک مهد کودک تحت نظر بهزیستی و پیش‌ دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، عارف وهاب‌زاده در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی همکاری برنامه خانه و مدرسه گفت: نتایج تحقیقات در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی حاکی از اولویت ارائه آموزش‌های مربوطه از سنین کودکی (سنین مهد کودک و پیش‌دبستان) است که باید از طریق آموزش و افزایش مهارت‌های والدین و فرزندان اجرا شود.

وی افزود: در این چهارچوب ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور، هماهنگی‌های لازم را برای اجرای «برنامه همکاری خانه و مدرسه» انجام داد.



سرپرست اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد اظهار داشت: برنامه همکاری خانه و مدرسه در چند کشور دنیا با موفقیت روبرو بوده که در این برنامه با همراه کردن خانواده و مدرسه سعی در ارتقاء مهارت‌های ارتباطی بین اعضاء خانواده با یکدیگر و همین‌طور ارتقاء ارتباط مؤثر بین خانواده و مدرسه دارد.

وهاب‌زاده افزود: فعالیت‌های این برنامه به صورتی جذاب و با سرگرمی‌های مورد توجه فرزندان، باعث موفقیت این برنامه خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورتی که پایلوت این برنامه در تهران با موفقیت همراه شود، ستاد در نظر دارد با تخصیص اعتبار مربوطه «برنامه همکاری خانه و مدرسه» را در سال آینده حداقل در تمام مراکز استان‌ها به صورت کشوری پایلوت اجرا کند.

طرح آزمایشی «برنامه همکاری خانه و مدرسه» برای نخستین بار در کشور به صورت همزمان در یک مهد کودک تحت نظر بهزیستی و پیش‌ دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.

تاریخ درج1392:10:30
کلمات کلیدیاعتیاد
بازدید923
گروهاخبار عمومي