منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 143 نفر
بازدید دیروز: 652 نفر
تعداد کل بازدید: 904281 نفر

مشاهده شماره خبر1040

عنواندانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين در دانشگاه راه اندازي مي شود
متن

عاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از راه اندازي دانشكده هاي مجازي و فناوريهاي نوين طي چهارساله آينده در اين دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ۴ ساله استراتژيك، ايجاد اين دانشكده ها در دستور كار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر محمدصادق رضايي، در گفتگو با خبرنگاران،  بر كيفي سازي رشته هاي تحصيلي تاكيد و تصريح كرد: براي دست يابي به اين امر به ايجاد زيرساختهاي مناسب آموزشي و گسترش رشته هاي تحصيلي از جمله  رشته هاي مجازي و دانشكده مجازي نياز داريم.
وي، به اجراي برنامه اعتبار بخشي در سطح فرد، گروه و دانشكده ها به منظور كيفي سازي رشته هاي تحصيلي اشاره و اظهار داشت: اين برنامه علاوه بر ارزيابي كيفيت آموزشي، ارتقا كميت در تمامي ابعاد را منجر مي شود.
دكتر رضايي، ايجاد دانشكده فناوريهاي نوين را در تقويت ساير رشته هاي تحصيلي موثر دانست و تصريح كرد: بنا داريم ۸گروه از رشته فناوري نوين را در دانشگاه علوم پزشكي مازندران ايجاد نماييم.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، با بيان اينكه بر اساس برنامه پنجم توسعه نيز ۲۰ درصد از دانشجويان دانشگاه بايد در مقطع تكميلي از جمله كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل باشند، گفت: به همين منظور دانشگاه موظف است رشته هاي جديد تكميلي را راه اندازي نمايند.
وي، با اشاره به اينكه تنها يك واحد بين الملل در رامسر تحت پوشش اين دانشگاه فعاليت دارد، گفت: در حال رايزني هاي لازم هستيم تا دانشجويان متقاضي واحدبين الملل را بر اساس توانمندي و ظرفيت گروه ها در دانشكده هاي مختلف جذب نماييم.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، از افزايش ۳۰ درصدي سرانه آموزشي دانشجويان در سال ۹۲  نسبت به سال گذشته، خبر داد و گفت: در برنامه استراتژيك ۴ساله دست يابي سرانه آموزشي به ميانگين كشوري پيش بيني شده است.


*رتبه بين المللي دانشگاه به زيرهزار خواهد رسيد
دكتر رضايي، با اشاره به اينكه در حال حاضر رتبه بين المللي دانشگاه علوم پزشكي مازندران ۴۵۰۰ است، گفت: در ۴سال آينده رنكينگ بين المللي دانشگاه بايد به زير هزار برسد.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، اذعان داشت: به منظور ارتقا اعضاي هيئت علمي كارگاه هاي معرفتي و مهارتي در ۱۰ آيتم ( ۵ آيتم مهارتي و ۵ آيتم معرفتي) و در مجموع ۱۶۰ ساعت تعريف كرديم.
وي، ضمن بيان اينكه اعضاي هيئت علمي در سال اول فعاليتشان بايد اين كارگاه ها را بگذرانند، خاطرنشان كرد: ضوابط و روابط دانشگاهي، روش ها و فنون تدريس، روش و مديريت تحقيق، ارزيابي فعاليت آموزشي و  پژوهشي، مديريت منابع الكترونيك، انديشه سياسي ، اخلاق علمي و حرفه اي، اصول تعليم و تربيت اسلامي از جمله بخشهاي كارگاه معرفتي و مهارتي ويژه اعضاي هيئت علمي است.
وي، در بخش ديگري از سخنانش، با تاكيد بر اينكه بهترين خدمات علمي و درماني در بيمارستانهاي آموزشي ارايه مي شود، افزود: در اين مراكز پزشكان و دستياران متخصص در تمامي ساعات شبانه روز حضور دارند و روشهاي درمان را با بالاترين كيفيت علمي به بيماران ارايه مي دهند.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، ادامه داد: روند فعاليت آموزشي دستياران تعريف شده است و تمامي موارد مربوط به بيمار و دستيار با نظارت پزشك متخصص صورت مي گيرد.
دكتر رضايي، همچنين از برگزاري آزمون ارتقا دستياري در دانشگاه علوم پزشكي مازندران خبر داد.
گفتني است دانشگاه علوم پزشكي مازندران داراي ۵۸۰۰ دانشجو است كه از اين تعداد ۲۴۷ دانشجو در دوره دستياري تخصصي و فوق تخصص، ۷۸۰ دانشجو در مقطع PH.D ، ۱۵۱۸ دانشجو در مقطع پزشكي عمومي ،۳۲۱۶ دانشجو در مقطع ليسانس و ۱۱۱دانشجو در مقطع كارداني در حال تحصيل هستند.

تاریخ درج1392:11:02
کلمات کلیدیمجازی
بازدید976
گروهاخبار عمومي