منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 330 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902853 نفر

مشاهده شماره خبر1051

عنوانوزير بهداشت :پزشک خانواده قانون و لازم الاجراست اما نه به شکل قبل
متن

وزیر بهداشت عنوان کرد: با اجرای طرح نظام نوین و بومی گزینی پیش بینی می‌کنیم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم ظرف چهار سال آینده حل شود.

به گزارش داروغذا به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حل مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم کشور اظهار داشت: طرح نظام نوین در قالب برنامه پنجم توسعه دیده شده که اگر منابع آن حاصل شود، پیش بینی می‌کنیم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم ظرف چهار سال آینده حل شود.

وی افزود: در کنار آن سیاست بومی گزینی از امسال در پذیرش‌های دستیاری و پزشک عمومی اعمال خواهد شد. البته باید یک حداقل نمره‌ای؛ حداقل 80 درصد آخرین نفر پذیرفته شده آزاد را داوطلب کسب کند زیرا در رشته‌های پزشکی نمی‌توان یک فرد کم سواد را تربیت کرد به دلیل اینکه با جان مردم سر و کار دارد.


دکتر هاشمی تصریح کرد: با برنامه کلی دولت در این دوقالب؛ تامین منابع و بومی گزینی، فکر می‌کنیم ظرف چند سال آینده مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم حل شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت همچنین پزشک خانواده را طرح خوبی عنوان کرد و افزود: طرح پزشک خانواده در اصل طرح خوبی است ولی به خاطر اجرای بسیار بد و تعجیل در اجرا، موفق نبوده است. برای اجرای این طرح ابتدا باید فرهنگ سازی شود تا مردم اعتماد پیدا کنند و زیرساخت‌ها هم به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: باید پزشکان مورد استفاده در این طرح دارای تخصص لازم باشند. در این طرح ما اسم پزشک عمومی را پزشک خانواده گذاشتیم بعد هم آنها را جای بهورز. تنها به هزینه‌های کشور اضافه شده و مشکل دیگری با اجرای آن حل نشد. همچنین برای مردم، پزشکان و بیمه‌ها نیز دردسر ایجاد شد.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که نواقص موجود در طرح پزشک خانواده باید اصلاح شود، اظهار داشت: بعد از اصلاح مشکلات و نواقص باید رفته رفته دنبال استفاده از پزشک خانواده در جاهایی که نظام ارجاع به ما کمک خواهد کرد، باشیم. پزشک خانواده قانون و لازم الاجراست اما نه به شکل قبل.

تاریخ درج1392:11:02
کلمات کلیدیپزشك خانواده
بازدید811
گروهاخبار عمومي