منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 374 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905315 نفر

مشاهده شماره خبر1076

عنوانتعرفه‌های درمانی سال ۹۳ تا پایان بهمن نهایی می‌شود
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در جلسه‌ای که با مسئولان بیمه‌ها و وزارت رفاه داشتیم مقرر شد. تعرفه‌های درمانی سال ۹۳ تا پایان بهمن نهایی می‌شود.

به گزارش داروغذا به نقل از فارس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان فارابی در مورد تصمیم اخیر دولت مبنی بر اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت گفت: قطعاً این عزم در مجلس هم وجود دارد و نمایندگان نیز با مشکلات حوزه سلامت و به ویژه مشکلات مناطق محروم آشنا هستند.

بهداشت عمومی از سطح روستا تا کلانشهرها اولویت نخست وزارت بهداشت است

وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای نحوه استفاده از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت نیز به این نکته اشاره کرد که طرحی داده‌ایم و مشخص است که چه مأموریت‌هایی را باید انجام دهیم.

وی گفت: اولویت نخست ما بهداشت عمومی از سطح روستا تا کلان شهرها است. به این ترتیب در شبکه بهداشت باید برای نخستین بار به طول کامل این زنجیره‌ها به یکدیگر متصل شوند. این امر به ویژه در حاشیه شهرها بسیار مهم است.


هاشمی افزود: هدف بعدی ما در قالب بسته‌های خدمتی تعریف شده که به دنبال آن باید سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت کاهش یابد.

بخشی از برنامه‌های دارویی همچنان روی زمین مانده است

وی در مورد کاهش هزینه‌های مردم در حوزه سلامت در سال 93 نیز گفت:‌ در زمان بندی‌ها اگر بتوانیم 10 درصد هزینه‌ها را کاهش دهیم، موفق خواهیم شد. لازم است این وضعیت به هم ریخته مراکز دولتی سامان یابد.

 وی گفت: البته هنوز بخشی از برنامه‌هایمان در حوزه دارو روی زمین است. این موضوع به ویژه درباره بیماران مزمن بسیار اهمیت دارد؛ چرا که ناچارند هر روز بخشی را برای داروهایشان در سبد هزینه‌هایشان ببینند. در مجموع ساماندهی تمام این مسائل بستگی به آن دارد که چه مقدار اعتبار برای حوزه سلامت در نظر گرفته خواهد شد.

تعرفه‌های درمانی سال 93 تا پایان بهمن نهایی می‌شود

وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 93 نیز گفت: به این منظور جلسه مشترکی با وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه گر داشتیم و مقرر شده این مبحث تا پایان بهمن قطعی شود.

وی درباره بیمارستان فارابی و همچنین بیمارانی که از سایر نقاط کشور به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند نیز گفت: بیمارستان فارابی بیش از هفت دهه است که به تهران و کل کشور ارائه خدمت می‌کند.

بخش عمده‌ای از مراجعات آن نیز اورژانسی است. البته ارجاع بیماران از سایر نقاط کشور به این بیمارستان به نوعی یک مشکل فرهنگی است؛ چرا که شاید 20 – 30 سال گذشته امکانات و تجهیزات کمتری فراهم بود، اما اکنون این امکانات در سراسر کشور فراهم است.

وی ادامه داد: البته مدعی توزیع مناسب امکانات در سراسر کشور نیستم اما مراکز استان‌ها و همچنین برخی شهرهای بزرگ از شرایط و امکانات لازم برخوردارند. مردم نیز باید سعی کنند تا خدمت لازم را در نزدیک ترین مرکز دریافت کنند.

تاریخ درج1392:11:05
کلمات کلیدیتعرفه
بازدید806
گروهاخبار عمومي