منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 290 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905231 نفر

مشاهده شماره خبر1077

عنوانوزیر بهداشت: نقدهای غیرمنصفانه درباره سیاست خارجی آدم را غصه‌دار می‌کند
متن

وزیر بهداشت ضمن ابراز دلتنگی برای حضور در محیط‌های علمی و دانشگاهی، از برخی نقدهای غیرمنصفانه به دولت به ویژه به اقدامات مربوط به سیاست خارجی دولت، انتقاد کرد.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان فارابی، گفت: فارابی برای ما، مجموعه‌ای است از خاطره‌ها چراکه چند دهه از روزهای خوب‌مان را در اینجا گذراند‌ه‌ایم.

وی با ابراز دلتنگی برای حضور در محیط‌های علمی و پژوهشی، ادامه داد: قسمت آن بود که بخشی از عمرم را به دنیای سیاستمداران وارد شوم. ما هر چه از محیط‌های علمی و پژوهشی فاصله می‌گیریم، دلمان بیشتر تنگ می‌شود و در عین حال قدردان فرصت‌هایی می‌شویم که در آن زندگی کرده‌ایم. عالم سیاست و مدیریت کلان عالم خاصی است که شاید خیلی از ماها با آن بیگانه باشیم و آن را دوست نداشته باشیم.

وزیر بهداشت به شرایطی که دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط بدی کشور را تحویل گرفت و البته در همین مدت کوتاه قدم‌های موثری چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی برداشته است. در ابتدای کار دولت نرخ تورم 44 درصد و نرخ ارز هم که لجام گسیخته بود و سکه نیز وسیله‌ای شده بود برای تجارت روزانه، کمبودهایی هم در ارزاق عمومی و مایحتاج کلی کشور وجود داشت.



وی در این باره افزود: دولت توانست در همین مدت، تورم را مهار کند؛ به طوری که ماهانه بیش از یک و نیم درصد تورم کاهش یافت. همچنین دولتی به سمتی حرکت می‌کند که بتواند کشور را از رکود اقتصادی خارج کند.

وزیر بهداشت به اقدامات انجام شده در بخش سیاست خارجی طی مدت زمانی که از فعالیت دولت یازدهم می‌گذرد، اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی کامل سران قوا، در بخش سیاست خارجی نیز قدم‌های موثری برداشته شده است. اگرچه دولت در این بخش مظلوم است و برخی اظهارنظرها منصفانه نیست. این درحالیست که در این زمینه همه قوا با هم تصمیم می‌گیرند. بالاخره کشور و سفره مردم باید اداره شود.

وی در این باره ادامه داد: خبرهایی که در این زمینه بعضا در برخی خبرگزاری‌ها می‌بینم، آدم را غصه‌دار می‌کند. این موضوع دو بخش را شامل می‌شود؛ بخشی که از روی جهل است و بخشی هم که از روی عمد و عناد. امیدواریم افرادی که می‌توانند، به دولت کمک کنند. کسانی هستند که برای کمک آمده‌اند و قصد و غرضی ندارند، احساس کرده‌اند که کشور در این مقطع به کمک نیاز دارد و به همین دلیل با اخلاص و بدون هیچ منتی پا در رکاب کرده‌اند و انتظار آن است که دیگران نیز کمک‌شان کنند.

وزیر بهداشت درباره انتظاراتش از بیمارستان فارابی نیز گفت: انتظارم آن است که این بیمارستان به انجام اقدامات خاص بپردازد. لازم است دکتر جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران مسیری اتخاذ کنند که گسترش کمی نداشته باشیم. چرا که در دوره‌ای سیاستگزاران سهم سلامت را ندادند و بیمارستان‌ها اصرار کردند که خودشتان به دنبال ایجاد درآمد باشند و همین امر شد بلای جان بیمارستان‌ها و مردم.

وی تاکید کرد: در مراکز دانشگاهی آنچه که از همه مهم‌تر است، محصول است و پس از آن هم اعضای هیات علمی و اقدامات فاخری که می‌توانند به بشریت عرضه کنند. باید زمینه‌ای فراهم شود که به بخش‌های آموزشی و پژوهشی توجه بیشتری شود. از دهه هفتاد آرزویم همین بود. بنابراین انتظار آن است که بیمارستان فارابی خدمات خاص ارایه دهد؛ چراکه همین اقدامات می‌توانند فارابی رادر صفحه تاریخ علمی کشور ماندگار کنند.

تاریخ درج1392:11:05
کلمات کلیدیسیاستهای خارجی
بازدید783
گروهاخبار عمومي