منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 13 نفر
بازدید امروز: 127 نفر
بازدید دیروز: 331 نفر
تعداد کل بازدید: 906819 نفر

مشاهده شماره خبر1104

عنوانعضو نظام پزشکی کشور به قدس آنلاین اعلام کرد؛ جریمه10 برابری نقدی برای هرزیرمیزی
متن

قدس آنلاین - محمد رضایی : جریمه10 نقدی برابری زیرمیزی دریافت شده برای پزشکانی که از تعرفه های پزشکی عدول کنند در قانون نظام پزشکی کشور تصویب و اجرایی شده است.

دکتر فرهاد صبوری عضو هیات مدیره نظام پزشکی کشور با اعلام این مطلب به خبرنگار ما می گوید: در این زمینه قانون همه چیز را شفاف توضیح داده و مفاد قانون جرایم نقدی برای متخلفان می گوید : جریمه نقدی به میزان 2 برابر اضافه دریافتی از بیماران و توبیخ کتبی و درج در پرونده برای بار اول است .
به گزارش قدس آنلاین ،همچنین جریمه نقدی به میزان 5 برابر مبلغ دریافتی و لغو پروانه و توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی برای تخلف بار دوم ،و دریافت جریمه نقدی به میزان 10 برابروجه اضافی اخذ شده ونیزلغو پروانه پزشک ومسئول فنی وحتی لغو پروانه تاسیس بیمارستان در بار سوم تخلف از جمله جریمه های وضع شده برای مقابله با پدیده زیرمیزی است.
به گفته دکتر صبوری،متاسفانه در برخی مواقع ، میزان جریمه انجام شده با تنبیه پزشک زیر میزی بگیر همخوانی و تناسب ندارد،مثلاگاهی برای تخلفی بسیار بزرگ و چند میلیونی، فقط جریمه 200 هزار تومانی تعیین شده ، در حالی که میزان جریمه نقدی اخذ زیرمیزی به صراحت در قانون جرایم پزشکی نظام پزشکی کشورآمده است و باید نهادهای کنترلی از جمله قضات قوه قضاییه به این موارد توجه کنند.
این عضو هیات مدیره نظام پزشکی همچنین بیان می کند: دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی قوه قضاییه ، سازمان نظارت و بازرسی ، انجمنهای تخصصی پزشکی ، حراست بیمارستانها و نیزبازرسی نظام پزشکی آماده همکاری و پیگیری برای حل مشکلات بیماران زیر میزی زده نظام سلامت هستند حالا اگر خود بیماران نخواهند پیگیری کنند ،موضوع چیز دیگری است.

تاریخ درج1392:11:07
کلمات کلیدیزیرمیزی
بازدید927
گروهاخبار عمومي