منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 166 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906527 نفر

مشاهده شماره خبر1117

عنوانسخنگوی سازمان غذا و داروی کشور در گفتگو با قدس آنلاین: کمبودهای داروخانه ها مقطعی است/ تاخیر در واردات مواد اولیه مشکل داروسازان
متن

قدس آنلاین- شهرزاد حسینی- سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور گفت: کمبودهایی که در برخی از داروهای ساخت داخل در داروخانه ها دیده می شود مقطعی است.

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: برای واردات برخی از مواد اولیه داروسازی مقداری تاخیر به وجود آمد که سبب وقفه در ساخت و توزیع داروها شد که در حال حاضر مرتفع شده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در تامین داروهای بیماران خاص وجود دارد تصریح کرد: داروهای بیماران خاص از طریق برگزاری مناقصه و عقد قرارداد با شرکت های داروئی تامین می گردد که عمده قرارداد طبق برنامه انجام شده و چند مورد باقیمانده نیز در دست اقدام است 
سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: البته شرایط بین المللی و تسهیل مراحل اختصاص ارز برای واردات ، در تامین به موقع داروهای یارانه ای بسیار تاثیر گذار است و سبب سرعت گرفتن فرآیند تامین داروهای مورد نیاز برای بیماران خاص می شود.
هاشمی با بیان اینکه افزایش بودجه در وزارت بهداشت می تواند در کاهش هزینه های بیماران بسیار تاثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه وزارت بهداشت در صورتیکه به بخش یارانه اختصاص یابدعلاوه بر پرداخت های به موقع به شرکت های دارویی منجر به تامین به موقع دارو و کاهش هزینه های دارو برای بیماران می شود.
وی با اشاره به مبحث یارانه سلامت افزود: تا کنون یارانه در وزارت بهداشت تنها برای شیرخشک و دارو در نظر گرفته می شد ولی باید بودجه جدید دولت در سال 93 به تصویب برسد تا برنامه های نهایی وزارت بهداشت نیز مشخص شود.
سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: با برنامه های مناسبی که برای بخش دارو در نظر گرفته شده است امید می رود که درسال آینده اتفاقات خوشایندی در زمینه داروی کشور حادث شود.
 

تاریخ درج1392:11:08
کلمات کلیدیکمبود
بازدید896
گروهاخبار داروئي