منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 322 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908278 نفر

مشاهده شماره خبر1135

عنوانعباسی: دولت در بودجه به بخش سلامت توجه خوبی داشته است
متن

یک موافق کلیات لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت علاوه بر این که بودجه را به موقع ارائه کرده است در بودجه به تولید و اشتغال رسیدگی به محرومان و همچنین بخش سلامت و بهداشت توجه کرده است.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمان عباسی موافق کلیات لایحه بودجه در نطق خود با اشاره به ای که دولت در بودجه 93 به تولید، افزایش اشتغال، وضعیت محرومان و عشایر و مسائل بهداشتی و سلامت کشور توجه کرده است گفت: دولت با یک پشتوانه‌ی قوی اولویت بندی ویژه‌ای را برای حمایت از پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته است که این نشان می‌دهد بودجه را بر اساس واقعیت و شفافیت تنظیم کرده است.

عباسی ادامه داد: دولت در حوزه‌ی سلامت 39 درصد اعتبار درمان، 22 درصد اعتبار آموزش پزشکی و 66 درصد اعتبار بیمه سلامت را افزایش داده است و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را برای صرف در هزینه‌های سلامت مقرر کرده است.

این موافق کلیات لایحه بودجه ادامه داد: در هدفمندی یارانه‌ها بخش سلامت دیده شده است پرداخت حقوق کارکنان قراردادی پیش بینی حق جذب هیات علمی برای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، پرداخت مابه التفاوت نرخ دارو، تامین اعتبار برای داروهای خاص و بیماران صعب‌العلاج، تامین تجهیزات بیمارستانها و حمایت از اقشار آسیب پذیر از نقاط قوت بودجه سال آینده است.



وی در ادامه به توجه دولت به بخش کشاورزی در بودجه سال 93 اشاره کرد و گفت: دولت با پیش بینی تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی، را در دستور کار قرار داده است. همچنین بودجه را با بیانی صریح و شفاف نوشته است و از پیش بینی درآمدهای واهی خودداری کرده است. دولت از دست اندازی به صندوق توسعه ملی خودداری کرده و در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه 31 درصد درآمدهای نفتی را به این صندوق اختصاص داده است.

همچنین دولت اخذ عوارض از مناطق گردشگر ی را حذف کرده و ردیف‌های متفرقه را برای قانون‌مند شدن بودجه کاهش داده است.

عباسی ادامه داد: دولت تلاش کرده است مقید به اهداف برنامه‌ی پنجم توسعه افزایش رشد اقتصادی و کاهش بیکاری اقدام کند. تورم را برای سال آینده به زیر 30 درصد کاهش دهد و از رشد نقدینگی جلوگیری کد.

وی در پایان اظهار کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با تمامی زحماتی که دولت تاکنو ن متحمل شده است می‌تواند شرایط خوبی را برای سال آینده کشور فراهم کند.

تاریخ درج1392:11:10
کلمات کلیدیبودجه سلامت
بازدید735
گروهاخبار عمومي