منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 64 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908020 نفر

مشاهده شماره خبر1170

عنواناولین قرارداد انتقال تکنولوژی تولید دارو از ایران به ترکیه
متن

شرکت ایرانی سیناژن به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده ی داروهای بیوتکنولوژی خاورمیانه طی قراردادی تکنولوژی تولید داروی بیماران ام اس تولیدی خود با نام رسیژن را به شرکت عبدی ابراهیم به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت داروسازی ترکیه منتقل می نماید.

بر اساس این قرارداد که با حضور رئیس سازمان غذا و دارو جناب آقای دکتر دیناروند در محل کارخانجات داروسازی سیناژن به امضاء رسید، داروی ایرانی با مساعدت محققین و متخصصین ایرانی طی یک فرآیند انتقال دانش فنی در ترکیه تحت لیسانس شرکت سیناژن و با برند ایرانی به تولید خواهد رسید.

شرکت سیناژن تولید کننده داروهای بیولوژیک برای بیماران خاص در ایران می باشد که داروی سینووکس و رسیژن برای درمان ام اس، داروی ردیتوکس برای درمان سرطان و رماتیسم، داروی سینال اف و سینافکت برای درمان ناباروری و داروی سینوپار را برای درمان پوکی استخوان بدون هرگونه وابستگی تکنولولوژیک در کشور تولید می نماید.

این قرارداد نقطه عطفی در صنعت دارویی کشور محسوب می گردد چرا که تاکنون تمام شرکت های داروسازی ایرانی لیسانس گیرنده بوده اند و این بار یک شرکت ایرانی درجایگاه صاحب فن آوری و لیسانس دهنده قرار گرفته است و با بزرگترین، معتبرترین و قدیمی ترین شرکت داروسازی ترکیه که دارای 3500 نفر پرسنل وصدها محصول دارویی می باشد، وارد قرارداد گشته است. لازم به ذکر است که وزارت بهداشت ترکیه به دلیل در شرف بودن پیوستن به اتحادیه اروپا تمام قوانین و مقررات اتحادیه اروپا در خصوص شرایط تولید و کیفیت دارو را لحاظ نموده و شرکت سیناژن به دلیل در اختیار داشتن سایت تولید مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا و کیفیت دارویی که مشابهت آن با برند اصلی سالهاست به اثبات رسیده است، قابلیت ورود به چنین بازاری را داشته است.

شرکت سیناژن تاکنون با صادرات به بازارهای خاص و حساسی چون روسیه و ثبت برند داروی ایرانی در کتب مرجع پزشکی دنیا افتخار آفرینی های فراوانی نموده است و این همکاری مشترک بین دو کشور دوست و همسایه، برگ جدیدی برافتخارات جامعه پزشکی ایران خواهد افزود.

5_175331.jpg

تاریخ درج1392:11:14
کلمات کلیدیتركيه
بازدید957
گروهاخبار داروئي