منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 48 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908004 نفر

مشاهده شماره خبر1172

عنوانخوردن زیاد این ویتامین منجر به سرطان ریه می شود
متن
 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مهر، "مارتین برگو" زیست دانشگاه گوتنبرگ و مجری این تحقیقات می گوید: مصرف میزان بیش از اندازه از آنتی اکسیدانها می تواند مضر باشد و حتی سرعت رشد هر نوع توموری را افزایش دهد.

 

وی اظهار داشت: اگر یک بیمار مبتلا به سرطان ریه داشته باشم هیچ آنتی آکسیدانی برای او تجویز نخواهم کرد.

 

این تحقیقات بر روی موش ها نشان می دهد آنتی اکسیدانها به سلول های سرطانی امکان فرار از سیستم دفاعی طبیعی سلول های سالم را می دهد و شرایط را برای تکثیر سلول های سرطانی مهیا می کند.

 

مصرف این آنتی اکسیدان ها موجب شد این موش ها دو برابر سریع تر از میزان طبیعی جان خود را از دست بدهند و این تاثیر وابسته به میزان دوز مورد مصرف بود.

 

به گفته برگو، اگر دوز کمتری آنتی اکسیدان به بیمار داده شود تومور سرطانی با سرعت کمتری رشد می کند و اگر میزان دوز بالا باشد تومور نیز سریع تر بزرگ می شود.

 

این یافته ها که نتایج آن در نشریه Science Translational   Medicine منتشر شده است به این معنا نیست که باید مصرف رژیم غذایی طبیعی و غنی از آنتی اکسیدانها را رها کرد. در این بررسی های آزمایشگاهی موش ها روزانه تحت مصرف دوزهای مکمل ویتامین E از چهار تا 50 برابر مصرف روزانه توصیه شده در آمریکا بودند.

 

هنوز مشخص نیست که آیا آنتی اکسیدانها می توانند موجب بروز سرطان ریه شوند یا فقط بیماری را در افرادی که سرطان ریه دارند تشدید می کند.

ماه گذشته بررسی ده ها مطالعه نشان دهنده هیچ شواهد روشی از تاثیرات مفید مکمل های غذایی بر روی بیماری قلبی سرطان و مرگ و میر بود.

آزمایش های انسانی نیز نشان داده است که آنتی اکسیدان بتا کاروتن، ویتامین آ و ویتامین E خطر بروز سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش می دهد.

تاریخ درج1392:11:14
کلمات کلیدیويتامين
بازدید812
گروهاخبار عمومي