منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 284 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902323 نفر

مشاهده شماره خبر1174

عنوانوزیربهداشت سه دولت نخست انقلاب: تجارت دارو،پزشکان را تاجر کرده است
متن
خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت سه دولت نخست انقلاب با اشاره به اینکه تجارت دارو، پزشکان را تاجر کرده است، ماجرای تأسیس انجمن هیپنوتیزم در کشور با اجازه امام (ره) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هادی منافی وزیر اسبق بهداشت طی سه دولت بعد از پیروزی انقلاب، به تشریح اقدامات خود و تفاوت‌های مدیریتی در گذشته و حال پرداخت و اظهار داشت: اوایل انقلاب و دوران جنگ اولویت‌گذاری بر مبنای بهداشت بود و اکنون درمان مدنظر است، اکنون به نظارت حکومتی قوی نیاز داریم.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه اگر اکنون وزیر بهداشت بودید نخستین اقدامی که انجام می‌دادید چه کاری بود؟ بیان داشت: وزیر بهداشت به تنهایی هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد چرا که فقط یک عضو از دولت است اگر دولت، دولتی باشد که مانند زمان شهید رجایی مردم می‌خواهند و فقط برای خدمت قدم بردارد، بسیاری از چیزها باید تغییر می‌کند.

تجارت دارو پزشکان را تاجر کرده است

وی افزود: پس از انقلاب و در زمان جنگ طرح ژنریک اجرا می‌شد که بر اساس آن بهترین دارو از میان داروهای مشابه انتخاب و وارد کشور می‌شد، به کمک این طرح دارو به تمام بیماران می‌رسید اما اکنون تجارت‌های دارویی حتی بسیاری از پزشکان را تاجر دارو کرده است.

منافی با اشاره به اینکه طی دوران مدیریت خود علاوه بر وزارت بهداشت مسئولیت وزارت محیط زیست را نیز بر عهده داشته است، در خصوص ارتباط این دو وزارتخانه عنوان کرد: این دو وزارتخانه بدون شک با هم مرتبط هستند. ما اگر محیط زیست خود را درست کنیم و به اندازه کافی فضای سبز داشته باشیم سالم خواهیم بود. از بین بردن حیوانات، پرندگان، آلوده کردن دریا‌ها و ... باعث از بین رفتن زندگی می‌شود چرا که ترکیب همه این موارد با هم و در کنار هم زندگی را نگه می‌دارد.

وی که جزو افراد مؤسس انجمن خیریه استومی در ایران است، در خصوص این اقدام خود نیز گفت: آقای دکتر وفایی نخستین کسی است که این تخصص را وارد ایران کرده است. گروهی از بیماران هستند که به دلیل سرطان یا بیماری‌های دیگر امکان دفع ندارند و برای این کار مجبور هستند از کیسه‌ای که در بدن آنها تعبیه می‌شود استفاده کنند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایکنا گفت: در گذشته این گروه از بیماران به دلیل تغییر شکل جسمانی و مشکلاتی که این نوع از بیماری برای آنها به وجود می‌آورد دچار مشکلات روحی و روانی شده و حتی اقدام به خودکشی می‌کردند. بر همین اساس و برای حمایت روانی از این افراد و خانواده‌های آنها انجمن خیریه استومی در ایران راه‌اندازی شد.

این جراح پیشکسوت با اشاره به اینکه اکنون این گروه از بیماران علی‌رغم شرایط خود می‌توانند به راحتی کار و زندگی عادی داشته باشند، گفت: ایجاد محل‌هایی برای اجتماع و آموزش این افراد و خانواده‌های آنها می‌تواند در بهبود شرایط زندگی آنها نقش موثری داشته باشد به نحوی که اکنون در انجمن استومی بیماران عنوان می‌کنند که خدا را به دلیل دادن چنین نعمتی به خود شکر می‌کنند.

علم پیشرفت کرده اما نگاه ما ثابت مانده است/ نگاه به بیماری‌ها باید تغییر شود

منافی با تأکید بر اینکه نگاه بیماران و اطرافیان آنها نسبت به بسیاری از بیماری‌ها باید عوض شود، گفت: برای بسیاری از بیماران می‌توان انجمن‌های خیریه مشابه تأسیس کرد از جمله افراد مبتلا به سل، جزام و ... . با پیشرفت علم بسیاری از بیماری‌ها را اکنون می‌توان کنترل کرد و بیمار به راحتی می‌تواند در جامعه زندگی و با مردم معاشرت کند اما متأسفانه علی‌رغم این مسئله هنوز نگاه منفی و بد جامعه نسبت به آن بیماری‌ها وجود دارد و حتی خود فرد هم خجالت می‌کشد در میان مردم حضور داشته باشد.

انجمن هیپنوتیزم را با اجازه امام(ره) تأسیس کردم

وی با اشاره به تأسیس انجمن هیپنوتیزم در کشور با اجازه امام (ره)، گفت: از نظر علمی ثابت شده است که می‌توان به کمک هیبنوتیزم قدرت روانی و مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها را افزایش داد. اکنون نیز اگر این انجمن درست کار خود را ادامه دهد می‌تواند به بیماران کمک کند چرا که اکثر بیماران در مواجهه با بیماری دچار ضعف روحیه می‌شوند که همین موجب تشدید بیماری و ضعف بیشتر جسم آنها می‌شود.

منافی با تأکید بر اینکه بالا بردن باورهای اعتقادی و دینی افراد می‌تواند به افزایش قدرت مقابله با بیماری کمک کند، اظهار کرد: در اسلام ما باور داریم که همه قدرت‌ها در دستان خداست و مرگ به معنی از بین رفتن نیست بلکه مرگ برای مسلمان به معنی تولد دوباره است.

وی خاطرنشان کرد: باید از خدا خواست که ما را ثابت قدم کند و ما را در مسیر خودش هدایت کند تا بفهمیم که پیروزی ما زمانی است که خدا را داشته باشیم و زمانی که خدا را از دست دهیم همه چیز ما از دست رفته است و نباید هرگز به این شک کرد.

تاریخ درج1392:11:14
کلمات کلیدیتجارت دارو
بازدید963
گروهاخبار داروئي