منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 309 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902348 نفر

مشاهده شماره خبر1181

عنوانمعاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو خبر داد: انتقال تکنولوژی داروی ایرانی MS به ترکیه/ورود داروی جدید بیوتکنولوژی ضد سرطان به بازار دارویی کشور
متن

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از امضای قرارداد بین شرکت ایرانی سیناژن برای انتقال تکنولوژی داروی ایرانی MS (پگیلیتد جی سی اس اف) به ترکیه خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وب دا ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس این تفاهم نامه شرکت ایرانی "سیناژن" به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده داروهای بیوتکنولوژی خاورمیانه طی این تفاهم نامه، تکنولوژی تولید داروی ایرانی بیماران ام اس را به بزرگترین و معتبرترین شرکت داروسازی ترکیه منتقل می کند.

وی همچنین از اضافه شدن داروی بیوتکنولوژی جدید ضد سرطان تولید داخل به بازار دارویی کشور خبر داد و گفت: در بازدیدی که از "آریوذن"، شرکت داروی جدید بیوتکنولوژی داشتیم اعلام شد که داروی جدید ضد سرطان "ریتوکسیمب" وارد بازار دارویی کشور می شود.

دکتر دیناروند گفت: داروی جدید "ریتوکسیمب" برای انواع سرطانها تجویز می شود و عوارض جانبی کمتری دارد.

به گفته دکتر دیناروند این دارو مشابه داروی وارداتی "میترا" است و خوشبختانه تحت پوشش بیمه می باشد و بیماران فقط 10 درصد هزینه آن را می پردازند.

تاریخ درج1392:11:15
کلمات کلیدیتركيه
بازدید836
گروهاخبار عمومي