منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 304 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908260 نفر

مشاهده شماره خبر1187

عنوانمدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از رونمایی نخستین داروی ایرانی "بیوسیمیلار" ضد سرطان با نام «پگاژن» طی مراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا دارو در روز پانزدهم بهمن ماه خبر داد.
متن

به گزارش داروغذا، مهندس محمد هاشمی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این دارو برای نخستین باراست که در داخل کشور به تولید می‌رسد اظهار کرد: این دارو مراحل مختلف آزمایشگاهی و کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته است و به طور رسمی پس از رونمایی توسط دکتر دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو وارد بازار دارویی کشور می‌شود.

وی درباره این دارو توضیح داد: داروی پگاژن (پگ- فیلگراستیم Peg-Filgrastim) که در دنیا تنها یک شرکت آمریکایی تولیدکننده آن است، از مرحله تولید ماده اولیه و کشت سلول توسط محققین، متخصصین ایرانی شرکت "سیناژن" تولید و پس از گذر از آزمون‌های متعدد آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی به تولید انبوه رسیده است گفت: از این پس بیماران سرطانی دارویی را که تاکنون حتی مشابه خارجی آن در بازار حضور نداشته است، در اختیار خواهند داشت.

 



مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو افزود: این دارو بر اساس آخرین سطح فن آوری تولید داروهای نوترکیب تولید شده و تبدیل آن به شکل "پگیله" باعث سهولت مصرف بیماران و افزایش کارایی آن می‌شود. این تکنولوژی هم اکنون در اختیار کشورهای بسیار معدودی در دنیا قرار دارد و ایران اولین تولیدکننده داروی "بیوسیمیلار" از این نوع است.

هاشمی با اشاره به اینکه علیرغم عدم وجود مشابه خارجی این دارو تاکنون، قیمت داروی ایرانی به مراتب ارزان‌تر است گفت: درصورتی که شرکت‌های بیمه در جهت تحت پوشش قرار دادن این دارو مساعدت نمایند، بیماران زیادی از مزایای متعدد این دارو در مقایسه با انواع مشابه بهره مند خواهند شد.

البته قیمت داروی ایرانی به مراتب کمتر از مشابه خارجی است اما پوشش بیمه‌ای آن می‌تواند کمک بزرگی به بیماران سرطانی کشور در جهت کاهش آلام و عوارض ناشی از درمان‌های شیمیایی باشد.

تاریخ درج1392:11:15
کلمات کلیدیبيوسيميلار
بازدید850
گروهاخبار داروئي