منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 173 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908129 نفر

مشاهده شماره خبر1192

عنواندر پی بحران بارش برف در استان های شمالی کشور؛ امدادرسانی و ارایه خدمات بهداشتی به مردم شمال کشور همچنان ادامه دارد/ انجام کنترل کیفی مستمر آب و نظارت بر اقلام غذایی توزیع شده
متن

مشاور معاون بهداشت و سرپرست دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایا، اقدامات معانت های بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور برای امداد رسانی به مردم این مناطق را تشریح کرد.

دکتر علی اردلان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وب دا گفت: از تاریخ 12 بهمن به تدریج موج سرماي شديد مناطق غرب و شمال را در بر گرفته و اين وضعيت از روز 14  بهمن تشدید شده است. برف و كولاك بيش از ده شهرستان و تعداد زيادي روستا بخصوص در استان های مازندران و گیلان را در برگرفته و اين مناطق با كمبود و قطع آب، برق، گاز و تلفن مواجه هستند.

وی با بیان این که  ارتفاع بارش برف در برخي مناطق بين 200- 150 سانتيمتر مي باشد، گفت:  سقف برخي خانه ها به علت سنگيني برف تخريب شده و تعدادي نيز به علت كولاك آسيب ديده اند.

دکتر اردلان با بیان این که معاونت های بهداشت دانشگاه های تحت تاثیر با همکاری  EOC مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه ها و سایر دستگاه ها بطور جدی در حال ارایه خدمت و رفع مشکلات هستند، گفت:  طی 72 ساعت گذشته 15 مادر باردار پرخطر نيازمند كمك بودند كه اقدامات لازم براي آنها صورت گرفته است. البته قبل از فصل زمستان از تمام مادران باردار مناطق صعب العبور خواسته شده بود كه به مكان هاي دشتي نقل مكان نمايند.

سرپرست دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایا  در تشریح وضعیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق شمالی کشور افزود: از 15 بهمن به تدريج مراكز و خانه هاي بهداشت شهرستان هاي نور، نوشهر، چالوس بازگشايي شده است. ولی در شهرستان هاي عباس آباد، تنكابن و رامسر مشكل همچنان باقي است و ارائه خدمات درماني اورژانس به گروه هاي هدف نيازمند درمان توسط مراكز شبانه روزي، بيتوته و بيمارستانها ارائه مي شود.

وی با اشاره به انتقال 5 مادر باردار پرخطر در تنکابن و یک مادر پرخطر در رامسر به بیمارستان گفت: در حال حاضر  وضعیت مادران باردار در شهرستان های نوشهر و رامسر مشکلی ندارد و در چالوس نیز یک نفر متخصص زنان تمام وقت در بیمارستان کلاردشت مقیم است

این مسول بهداشتی با اشاره به احتمال خطر  آلودگی آب بدلیل شکستگی لوله های آب گفت: گروه های مدیریت بیماریها و بهداشت محیط توصیه های لازم را به مسئولین و جمعیت ارایه نموده و وضعیت را پایش می کند و کنترل کیفی آب به طور منظم انجام می شود.

 دکتر اردلان سرمازدگی و استرس روانی را از مشکلات جدی مردم مناطق شمالی کشور عنوان کرد و گفت: در این رابطه توصیه های عمومی ارایه شده است   و گروه سلامت روان توصیه های لازم را به مسئولین و جمعیت را ارایه نموده و وضعیت را پایش می کند.

وی تشکیل جلسات کمیته بهداشت کارگروه سلامت و حوادث غیرمترقبه و EOC دانشگاه ها و همچنین شهرستانهای آسیب دیده و    هماهنگی با هلال احمر، استانداری و سایر دستگاه ها،   بازدید میدانی و پایش وضعیت سلامتی و واحدهای ارایه خدمت ، برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی،  اطلاع رسانی عمومی در خصوص توصیه های بهداشتی لازم در بحران فعلی،     اطلاع رساني به تمام فرمانداران، بخشداران و دهياران جهت كمك به مادران باردار و ايجاد مكان هايي براي اسكان مادران باردار مناطق صعب العبور در شهرستان ها و فعال نگه داشتن مراكز بيتوته، شبانه روزي و تسهيلات زايماني و استقرار پزشك متخصص زنان تمام وقت در بيمارستان، هماهنگی با صداو سیما برای پخش هشدارهای بهداشتی ، تماس تلفنی با مادران مراقبت ویژه  و نظارت بر اقلام غذایی توزیع شده توسط هلال احمر را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط معاونت های بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور برشمرد 

تاریخ درج1392:11:16
کلمات کلیدیامداد
بازدید795
گروهاخبار عمومي