منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 184 نفر
بازدید دیروز: 432 نفر
تعداد کل بازدید: 907740 نفر

مشاهده شماره خبر1194

عنواناجرای صحیح برنامه پزشک خانواده، خود درمانی و در نهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو را کاهش می دهد
متن

رییس برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده را عاملی برای کاهش خود درمانی و درنهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو دانست.

به گزارش وب دا؛ دکتر کرم توانی گفت: یکی از مهم ترین وظایف برنامه پزشک خانواده ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی است که بدون ارایه این خدمات، استفاده از اصطلاح پزشک خانواده برای ارایه صرف خدمات درمانی کاری نابجا است .

وی اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده در درازمدت منجر به کاهش میزان بیماری های مزمن و صرف هزینه های مربوط به آن درجامعه می شود و لازم به ذکر است که در برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت پزشک خانواده ده درصدتعرفه  و همچنین خدمات درمانی دارویی برای داروهای مورد قبول سازمان های بیمه گر، رایگان می باشد که فقط حق فنی دریافت می شود .

دکتر توانی بیان کرد: در صورتی که ارجاع بیمار به سطح دو ( پزشک متخصص ) از طرف پزشک خانواده خودشخص باشد، بیمار فقط 10درصد حق ویزیت پزشک متخصص را پرداخت می کند و با توجه به این روال انتظار می رود که خود درمانی و درنهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو کاهش یابد .

وی گفت: البته همه این موارد به این بستگی دارد که بیمار خود را موظف به رفتن نزد پزشک خانواده خود بداند و همچنین جهت نیاز به ارجاع تخصصی، به تشخیص و نظر پزشک خانواده خود احترام بگذارد و در صورت لزوم به پزشکان متخصصی مراجعه کند که همکار برنامه پزشک خانواده باشد تا امکان استفاده از خدمات رایگان یا ارزان دارویی محقق شود.

تاریخ درج1392:11:16
کلمات کلیدیپزشك خانواده
بازدید791
گروهاخبار عمومي