منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 288 نفر
بازدید دیروز: 432 نفر
تعداد کل بازدید: 907844 نفر

مشاهده شماره خبر1198

عنوانایران به باشگاه لیسانسیه‌های دارویی جهان پیوست
متن

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از امضای قرارداد بین شرکت ایرانی سیناژن برای انتقال تکنولوژی داروی ایرانی MS (پگیلیتد جی سی اس اف) به ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند در حاشیه انعقاد تفاهمنامه انتقال تکنولوژی داروی ام‌اس (رسیژن) ساخت شرکت سیناژن ایران به یک شرکت ترکیه‌ای اظهار داشت: براین اساس تکنولوژی تولید داروی ام‌اس ساخت شرکت سیناژن ایران به شرکت عبدی‌ابراهیم که در ترکیه بسیار معتبر است و حدود 100 سال سابقه فعالیت دارد براساس تفاهمنامه‌ای انتقال یافت.

وی افزود: انتقال تکنولوژی دارو از صادرات دارو بسیار مهم‌تر است و با توجه به اینکه شرکتهای دارویی ترکیه با شرکتهای چندملیتی دارویی جهان همکاری دارند براین اساس انتقال تکنولوژی داروی ایران به این کشور باعث افزایش اعتبار دارویی ایران می‌شود.



دیناورند ادامه داد:‌ شرکت دارویی سیناژن در این راستا یک مناقصه صادارت داروی ام‌اس به کشور سوریه با اعتباری بالغ بر 30 میلیون دلار را نیز در سال 2004 توانسته است کسب کند. 

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد:‌ در این کارخانه داروسازی دارویی برای درمان سرطان با نام پگاژن نیز تولید شده است که اثربخشی طولانی و عوارض دارویی کمی دارد و تولید این دارو به آن دلیل مهم است که مشابه خارجی آن هنوز وارد کشور نشده است و قیمت این دارو نیز بسیار کمتر از از نمونه خارجی می‌باشد. بطوری که قیمت دوز 100 میلی‌گرمی این دارو 475 هزار تومان و دوز 500 میلی‌گرمی آن 2 میلیون تومان است که بیمه‌ها قول مساعد دادند تا 90 درصد قیمت این دارو را پوشش بیمه‌ای دهند و بیمار فقط 10 درصد این هزینه را خواهد پرداخت.

دیناروند در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت واکسن‌های ایرانی که یکی از مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرده است کیفیت واکسن‌های ایرانی بهتر از خارجی است، اظهار داشت: بنده هیچ وقت اینگونه پاسخ نمی‌دهم که واکسن‌های تولید داخلی بهتر از نمونه خارجی است. ولی این مسئله را عنوان می‌کنم که سالهاست سعی کرده‌ایم نیازهای واکسن داخل کشور را با تولیدات داخلی تامین کنیم و اگر زمانی نیز با کاستی‌هایی نیز مواجه شده‌ایم به واردات اقدام کرده‌ایم. براین اساس برای نخستین بار سازمان غذا و دارو و بهداشت این آمادگی را اعلام کرده که برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید واکسن حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا برای تولید واکسن‌های جدید با تکنولوژی‌های روز دنیا اقدام کنیم. 

تاریخ درج1392:11:16
کلمات کلیدیليسانسيه
بازدید787
گروهاخبار داروئي