منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 382 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908338 نفر

مشاهده شماره خبر1209

عنوانمعرفی پروتکل اجرایی 69 صفحه اي «سیستم ارجاع و پزشک خانواده» تهیه شده توسط انجمن پزشکان عمومی ساری
متن

به نام خدا

همانگونه که همکاران گرامی مطلعند، انجمن پزشکان عمومی ساری از آغاز طرح پزشک خانواده(نسخه 02)، منتقد آن بوده و بدلیل حساسیت روی سه موضوع اصلی:
1- آینده سلامت مردم، 
2- آینده سیستم سلامت کشور، 
3- آینده شغل پزشکی،
و با عنایت به اینکه شکل آغاز و برخی از قواعد اصلی این طرح را مغایر این سه اصل می دانست، در مقابل اجرای عجولانه آن مقاومت نمود. سوگمندانه اما، طرح بدون هیچ اصلاحی، و با استفاده از استقبال نسبی همکاران عزیز، بخصوص پزشکان جوان که همیشه نگران آینده شغلی خویش بودند آغاز شد. در این مرحله، اساس سیاست های انجمن بر «اصلاح طرح» قرار گرفت که دردمندانه، آن هم با پاسخی به میزان «هیچ» روبرو گشت. و در حالیکه تمام امید این انجمن رو به نابودی بود، با تغییر دولت و کابینه، رویکردی به نام «آسیب شناسی» طرح پزشک خانواده مطرح گردید که این آسیب شناسی توسط انجمن نیز انجام شد که خوشبختانه «تقریبا» بطور کامل منطبق بر آسیب شناسی ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود. در نهایت و در پاسخ به تمایل وزیر محترم بهداشت دولت جدید برای مشارکت  در طراحی طرحی نوین، این انجمن بر اساس رسالت و احساس مسوولیت در برابر آینده شغل مقدس پزشکی و سلامت مردم، با تلاشی برابر با تقریبا 1200 نفر ساعت کاری، موفق به ارائه پروتکل پیشنهادی خود شد. ضمن اقرار به این نکته بدیهی که کلام بی عیب تنها کلام پروردگار است، و اشاره به این نکته که قطعا «هیچ» طرحی نمی تواند رضایت صد در صدی «همه» افراد را دربر داشته باشد، تاکید می نماییم که در این طرح، اصل بر:
1- عملی بودن، 
2- جامع یودن، 
3- 
رضایتمندی مردم،
4-
 اصرار بر محاسبه ارزش واقعی کار پزشک خانواده،نه رضایتمندی نسبی و موقتی همکاران عزیزی که تا پیش از این بعضا در محاسبات اقتصادی مسوولین سلامت کشور مظلوم هم واقع شده بودند، 
5- حفظ منافع پزشکانی که هم اکنون در طرح پزشک خانواده اشتغال دارند، 
6- تداوم طرح و تقویت روز به روز آن، نه ت
زلزل و اجرای موقت آن،
قرار گرفته!
در انتها بر این نکته بسیار مهم تاکید می نماییم که ایجاد تحول در سیستم سلامت کشور «بها» دارد، و قطعا این بها را نه مردم و نه پزشکان، که باید متولیان سلامت مردم متقبل شوند! با سپاس از همراهی شما، متن طرح را در «اینجا» بخوانید.
تاریخ درج1392:11:17
کلمات کلیدیپزشك خانواده
بازدید763
گروهاخبار عمومي