منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 261 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908217 نفر

مشاهده شماره خبر1214

عنوانوزیر بهداشت: اداره نظام سلامت با این حجم از کسری اعتبارات میسر نیست/ مجلس به بخش سلامت منصفانه نگاه کند
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اداره حوزه سلامت با این کسری اعتبارات میسر نیست و مجلس باید به این بخش منصفانه نگاه کند.

 

به گزارش خبرنگار وب­دا دکتر سید حسن هاشمی اظهار داشت: اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به سلامت که همه جا مطرح شد و تبلیغش را کرده بودند با وجود تلاش‌های کمیسیون های بهداشت و بودجه مجلس به یکباره از وزارت بهداشت سلب و به دستگاه دیگری اختصاص داده شد که از این امر متاسفم.

وی درباره پیشنهاد دولت برای اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت، افزود: به دنبال تصمیم اخیر مجلس تحقق این بخش از درآمدها نیز حداقل تا اول تابستان سال آینده و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها منتفی شده است.

دکتر هاشمی درباره کسری‌ اعتبارات حوزه سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت هفت هزار میلیارد تومان کسری اعتبار دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فقط 5500 میلیارد تومان آن را پذیرفته است. سوال این است که با این حجم از بدهی و کسری اعتبار، چه دستگاهی قابل اداره است آن هم دستگاهی که با جان و سلامت مردم سروکار دارد؟

وزیر بهداشت به مطالبات پرسنل درمانی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال پرستاران حدود 22 ماه است که اضافه کارشان را دریافت نکرده‌اند. در پرداخت مطالبات پزشکان و دیگر پرسنل فعال در روستاها هم که وضعیت مشخص است. فعالیت در چنین وضعیتی نشانه نجابت جامعه پزشکی است.

وی در این باره ادامه داد: در طول 10 سال گذشته هر کدام از وزرا با مشکل کمبود اعتبار و تخصیص‌های بودجه‌ای روبرو بوده‌اند، این درحالیست که 40 درصد تولید علم کشور با جامعه پزشکی است و مهم‌تر آنکه بهداشت و درمان کشور هم بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: اگر این سیستم تخصیص بودجه صحیح بود پس از 35 سال شرمنده مردم نبودیم، از همه تصمیم گیرندگان به ویژه مجلس می خواهم مشکلات بخش سلامت را جدی بگیرند، حوزه سلامت نیازمند توجه جدی است. 

باید سیاستمان عین دیانتمان باشد/ امیدواریم مجلس در تصمیم خود تجدیدنظر کند

 

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر در مقاطعی از 35 سال گذشته انقلاب مثل زمان جنگ و پیروی انقلاب، توفیقاتی حاصل شد به دلیل آن بود که سیاست ما عین دیانت‌مان بود. حوزه سلامت را نیز باید به همین چشم نگاه کرد. اگر خواهان پیشرفت کشور هستیم، راه آن توجه به حوزه سلامت است. رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و رییس مجلس نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

دکتر هاشمی گفت: هنوز بودجه در مجلس بسته نشده است و امیدواریم مجلس در روزهای آینده در مورداین تصمیم خود تجدید نظر کند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تولیت بیمه‌ها و لزوم بازگرداندن آنها به وزارت بهداشت، عنوان کرد: نمی شود یک مدیر مسئول پاسخگویی به مردم، مجلس و قانونگذاران باشد اما اعتبار و اختیار لازم را نداشته باشد. بخش زیادی از روستاها به دلیل عدم پرداخت مطالبات پزشکان از سوی بیمه‌ها، اکنون فاقد پزشک هستند.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها اکنون رقم بالایی به وزارت بهداشت بدهکارند. در دوره‌ای که بیمه‌ها زیر مجموعه وزارت بهداشت بودند، این همه مشکل وجود نداشت.

شایان ذکر است مجلس دیروز در ادامه بررسی بخش های هزینه ای بودجه 93 با اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت مخالفت کرد./

تاریخ درج1392:11:18
کلمات کلیدیكسري بودجه
بازدید750
گروهاخبار عمومي