منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 209 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908165 نفر

مشاهده شماره خبر1224

عنواندرگذشت پیشکسوت عرصه بهداشت و درمان در حوزه علوم تشریحی/پیام تسلیت سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
متن

دکتر حسین حکمت پیشکسوت عرصه بهداشت و درمان در حوزه علوم تشریحی درگذشت.

به گزارش وب دا؛ دکتر حسین حکمت از پایه گذاران گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1353 بود. از دیگر سمتهای مورد تصدی ایشان می توان به مواردی از جمله: رییس بهداری و جراح بیمارستان ملایر، دانشیار آناتومی و جراح بیمارستان سینا در تبریز، رییس انجمن آناتومیست های ایران، دبیر کمیته ارزشیابی هیات ممتحنه آناتومی وزارت بهداشت و عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی از سال 1387 اشاره کرد.

وی همچنین عضو شورای تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت، عضو شورای منتخب دانشکده پزشکی، عضو شورای آموزشی کمیته تخصصی علوم پایه، عضو هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات امناء دانشگاه، عضو گروه ممتحنه بورد تخصصی و عضو انجمن های جراحی قلب و عروق و جراحی عمومی و آناتومی پاریس بوده است.

 

پیام تسلیت سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

بنا بر این گزارش، دکتر جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت دکتر حکمت صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

درگذشت استاد بزرگ، پیشکسوت گرانمایه و معلم خادم ایران اسلامی، جناب آقای دکتر حسین حکمت را به دست اندرکاران و فعالان عرصه بهداشت و درمان بویژه به خانواده محترم و جامعه دانشگاهی و همکاران ارجمند در انجمن آناتومی (علوم تشریحی) را تسلیت عرض می نمایم.

بی شک دکتر حسین حکمت یکی از افرادی محسوب می شوند که پیشرفت های فعلی آناتومی ایران مرهون زحمات ایشان است. این استاد گرانقدر، علاوه بر تربیت پزشکان و جراحان، از مدرسین به نام آناتومی نیز بوده اند. از دیگر اقدامات موثر این استاد تالیف و تدوین کتاب های مرجع می باشد. شخصیت دکتر حسین حکمت به نحوی بود که همه افراد با سلایق مختلف را دور خود جم می کرد. از درگاه ایزد منان برای این استاد گرانمایه و دلسوز و فرهیخته آمرزش و علو درجات را مسئلت دارم.

                                                                           دکتر محمدتقی جغتایی

                                                      سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

                                                 و رییس انجمن آناتومی (علوم تشریح) ایران

تاریخ درج1392:11:19
کلمات کلیدیدكتر حسين حكمت
بازدید785
گروهاخبار عمومي