منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 155 نفر
بازدید دیروز: 400 نفر
تعداد کل بازدید: 908111 نفر

مشاهده شماره خبر1226

عنوانواقفی: دهه ۸۰ زمزمه ساخت داروهای وارداتی شنیده شد
متن

عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی صنعت داروسازی رشد قابل توجهی پیدا کرد، گفت: در دهه ۸۰ زمزمه ساخت داروهایی با تکنولوژی بالا به گوش رسید.

به گزارش داروغذا، دکتر سید جمال سعید واقفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: علت ساخت و تولید داروهای نوترکیب در کشور اختصاص حدود نصف ارز مصرفی در دارو برای واردات اینگونه دارو‌ها بود.
 
وی افزود: این دارو‌ها شامل ترکیبات خونی، ضد سرطان،‌ام اس و بطور کلی داروی بیماران خاص هستند که ۵ درصد واردات دارو را تشکیل می‌دهند.


 
وی با تاکید بر اینکه حدود ۴۷ درصد ارز کشور برای واردات این دارو‌ها خارج می‌شد، تصریح کرد: صنایع به فراخور امکانات موجود تشویق به ساخت این نوع دارو‌ها شدند و ضمن حفظ ارتباط با کشورهای خارجی به تحقیقات آزمایشگاهی پرداخته و توانستند دستاوردهای خوبی در این زمینه به بازار دارویی کشور عرضه کنند.
 
وی همچنین به طرح ژنریک دارو‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح توسط انجمن داروسازان ایران وقت در سالهای پس از انقلاب به معاونت وزارت بهداشت پیشنهاد شد و پس از پیگیریهای لازم به توافق و تصویب هیات دولت رسید.
 
واقفی طرح ژنریک را فرم و شکل اصلی دارو عنوان کرد که قابلیت تبلیغات نداشته و فقط در محافل پزشکی و بیمارستانی و سمینار‌ها می‌توان به معرفی و شناسایی دارو‌ها به جامعه پزشکی پرداخت.

تاریخ درج1392:11:19
کلمات کلیدیداروهاي وارداتي
بازدید768
گروهاخبار داروئي