منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 231 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905664 نفر

مشاهده شماره خبر1267

عنوانداروغذا: داروهای خارجی ۷ درصد ارزان می‌شوند
متن

دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
انتقال پول برای خرید دارو بر اساس توافقنامه ژنو آغاز شد/ داروهای خارجی ۷ درصد ارزان می‌شوند

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد نقل و انتقال پول بین بانک‌های ایرانی و کشورهای غربی برای خرید دارو بر اساس توافقنامه ژنو آغاز شد. اولین ثبت سفارش در سیستم مالی جدید انجام شد. با ادامه این روند به زودی شاهد کاهش قیمت ۷ درصدی داروهای گران‌قیمت خارجی خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: انتقال پول برای خرید دارو بر اساس توافقنامه ژنو آغاز شد/ داروهای خارجی ۷ درصد ارزان می‌شوند

 

رسول دیناروند در گفت و گو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس اعلام کرد: در سالهای اخیر که کشورهای غربی تحریم های ظالمانه ای علیه کشور ما تصویب کردند، دارو به صورت رسمی مشمول تحریم نبود اما عملاً به خاطر تحریم های بانکی و نبود امکان نقل و انتقال پولی و مالی خرید دارو از کشورهای غربی به شدت با مشکل مواجه شد.

وی گفت: بر اساس یکی از بندهای توافقنامه ژنو قرار است امکان نقل و انتقال پول بین بانکهای ایرانی و بانکهای کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی فراهم شود که بر این اساس دو روز پش اولین انتقال پولی بین یکی از بانکهای خصوصی ایران و یکی از بانکهای سوئیس برای خرید دارو انجام شد.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت ادامه داد:‌ این انتقال مالی برای خرید و واردات یکی از داروهای گرانقیمت مربوط به بیماران صعب العلاج است و امیدواریم به زودی با باز شدن LC های جدید برای خرید و واردات سایر داروها این مسیر به طور کامل برای واردات دارو به کشور باز و تسهیل شود.

دیناروند گفت: حداقل سه  LC  دیگر (3 حساب اعتباری بانکی)‌ برای واردات 3 محموله دیگر دارویی در حال باز شدن است و اگر این مسیر برای بقیه اقلام دارویی و با سایر کشورها ادامه پیدا کند به زودی شاهد کاهش حدود 7 درصدی قیمت داروهای خارجی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسته بودن مسیر نقل و انتقال اعتباری و مالی بین بانکهای ایرانی و بانکهای کشورهای دیگر باعث شده بود، هم واردات بسیاری از اقلام دارویی خارجی بسیار سخت شود و هم هزینه‌های جانبی باعث افزایش قیمت تمام شده این داروها برای واردکنندگان شده بود.

دیناروند اضافه کرد: عمده داروهایی که ما در کشور از خارج وارد می‌کنیم، داروهای گرانقیمت مورد نیاز بیماران صعب العلاج است و اجرای دستورالعمل جدید توافقنامه ژنو هم واردات داروهای خارجی را تسهیل می‌کند و هم قیمت تمام شده آنها را کاهش می‌دهد

تاریخ درج1392:11:23
کلمات کلیدیداروهاي خارجي
بازدید812
گروهاخبار داروئي