منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 240 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905673 نفر

مشاهده شماره خبر1271

عنوانوزیر بهداشت:دستگاه‌های نظارتی کیفیت داروها را ارتقا دهند
متن

دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت

 

وزیر بهداشت گفت: دستگاه‌های نظارتی که در این زمینه فعال هستند، باید تلاش کنند تا کیفیت داروهای موجود در کشور همواره ارتقا یابد.

 

خبرگزاری فارس: دستگاه‌های نظارتی کیفیت داروها را ارتقا دهند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دقایقی پیش در آیین افتتاح پلی‌کلینیک دندانپزشکی و پزشکی سمنان که همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سمنان انجام شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر سخنان متفاوتی درباره کیفیت داروهای موجود در کشور مطرح می‌شود و باید اذعان کرد که کیفیت شماری از این داروها چندان مطلوب نیست و باید برای آن فکری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی که در این زمینه فعال هستند، باید تلاش کنند تا کیفیت داروهای موجود در کشور همواره ارتقا یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز متأسفانه کشور در راه خواهش وابستگی قرار دارد اما در نقطه مقابل، در تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم و این امر باعث می‌شود تا در برخی موارد با کمبودهایی مواجه شویم و نواقصی وجود داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در این راستا، از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست شده است تا نسبت به بررسی کیفیت داروهای موجود در کشور و ارتقای آنها همواره نظارت جدی داشته باشد.

وی گفت: برخی داروها نیز در کشور وجود دارد که خود مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتقادی به تجویز آنها ندارند و حتی تضمینی به اثربخش بودن آنها نیز وجود ندارد؛ از این رو باید دقت کرد تا وابستگی به این داروها در کشور کاهش یابد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: واقعیت‌های امروز در حوزه دارویی در کشور وجود دارد که باید با درایت و توجه همه مسئولان امر برطرف شود.

وی همچنین گفت: در چند ماه اخیر در حوزه تأمین چند قلم داروی مورد نیاز برای درمان سرطان اقدامات خوبی در کشور انجام شده است و جدای از این فعالیت‌های این وزارتخانه در مورد دارو باید افزایش یابد.

تاریخ درج1392:11:23
کلمات کلیدینظارت
بازدید840
گروهاخبار داروئي