منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 384 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905817 نفر

مشاهده شماره خبر1272

عنوانپلمپ دفتر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی
متن

دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت

 
مدیرکل امور تشکلهای اقتصادی اتاق ایران از پلمپ دفاتر انجمنهایی که کار اقتصادی نمی کنند، انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر 200 انجمن، سندیکا و تشکل در زیر مجموعه اتاق ایران تاسیس شده اند که فعالیت آنها، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

مهندس هومن حاجی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از انجمنها و تشکلهای کسب و کار به عنوان بازوان تخصصی اتاق ایران نام برد و افزود: این تشکلها، حلقه واسط بین دولت و بخشی خصوصی هستند که هیچگونه کار صنفی نمی کنند و داد و ستد انجام نمی دهند.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت این قبیل انجمنها و تشکلهای غیردولتی، از روند پلمپ دفاتر این انجمنها انتقاد کرد و گفت: ادعای شهرداری برای پلمپ این دفاتر، این است که باید این تشکلها در پهنای اداری و تجاری شهر مستقر باشند. در حالی که به صراحت عنوان شده که این قبیل تشکلها و انجمنها که قانون خاص دارند، از شمول این بخش خارج شده اند.

حاجی پور از دفاتر وکالت، پزشکان و تشکلهای صنفی به عنوان نهادهای اجتماعی نام برد که منابع مالی آنها تنها با پرداختن حق عضویت اعضا تامین می شود، افزود: در حالی که ضرورت دارد این قبیل نهادهای اجتماعی از سوی شهرداری تهران حمایت شوند، متاسفانه برخی شهرداریهای مناطق نسبت به پلمپ دفاتر این تشکلها و انجمنها اقدام کرده اند و همین امر باعث اختلال در روند فعالیت آنها شده است.

وی از پلمپ دفتر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهشتی و آرایشی خبر داد و گفت: الان نزدیک به 2 ماه است که این دفتر پلمپ شده و مسئولان انجمن به هیچکدام از اسناد و مدارک اعضا دسترسی ندارند و همه وظایف شان متوقف شده است.

مدیرکل امور تشکلهای اقتصادی اتاق ایران با انتقاد از بی اعتنایی به انتظارات تشکلهای اجتماعی که قانونمند فعالیت می کنند، افزود: به نظر می رسد در این شرایط، شهردار تهران باید شخصا به موضوع ورود کند و اجازه ندهد فعالیت این قبیل تشکلها و انجمنها راکد بماند.

حاجی پور با عنوان این مطلب که دریافت عوارض از 200 تا 300 تشکل صنفی از نظر درآمدی خیلی برای شهرداری تهران مهم نیست، ادامه داد: شهرداری تهران باید به این تشکلها، خارج از نگاه درآمدی توجه کند.

وی با انتقاد از رفتارهای چندگانه در برخورد با این قبیل تشکلها و انجمنها، گفت: متاسفانه برخی از شهرداران مناطق با اختیار خودشان، با این قبیل دفاتر رفتار قهری داشته اند. در حالی که این دفاتر تحت پوشش قانون خاص تشکیل شده اند.

مدیرکل امور تشکلهای اقتصادی اتاق ایران با اعلام اینکه چندی پیش این موضوع را از شهرداری تهران استعلام کرده ایم، افزود: دفاتر انجمنها و تشکلهای غیردولتی، از این برخورد مستثنی هستند و از همین رو، از شهردار تهران می خواهیم شخصا این موضوع را پیگیری کنند.

در همین حال حمید مقیمی دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بر اساس نامه ای که دکتر نهاوندیان در زمان ریاست اتاق ایران به دکتر قالیباف نوشته اند و شهردار تهران به این نامه پاسخ داده است، فعالیت این دفاتر در پهنه تجاری و مسکونی شهر تهران مجاز است.

وی گفت: بنده نیز نامه ای به شهردار تهران نوشته ام و در این نامه توضیح داده ام که دفتر این انجمن به علت بی دقتی و بر خلاف قانون، توسط شهرداری منطقه 3 پلمپ شده است.

مقیمی ادامه داد: با توجه به اینکه امور صنفی این انجمن در حال حاضر متوقف گردیده است، از دکتر قالیباف درخواست کرده ایم که دستور لازم برای رفع پلمپ این مکان را صادر نماید.

دبیر انجمن وارد کنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران همچنین از ارسال نامه ای به احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران خبر داد و افزود: در این نامه نسبت به پلمپ بی دلیل دفتر انجمن اعتراض کرده ام و گفته ام که این انجمن برابر اساسنامه و نوع فعالیت آن، هیچگونه سودآوری ندارد که شهرداری منطقه 3 نسبت به پلمپ آن اقدام کرده است.

تاریخ درج1392:11:23
کلمات کلیدیبهداشتی
بازدید786
گروهاخبار عمومي