منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 136 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905077 نفر

مشاهده شماره خبر1287

عنواننگرانی فرماندار بابلسر از شیوع سرطان در مازندران
متن
خبرگزاری تسنیم: فرماندار بابلسر با تاکید بر تدوین برنامه غذایی مناسب از سوی مردم، گفت: متاسفانه شیوع انواع سرطان ها در مازندران نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید کریم سجادی صبح جمعه در همایش سلامت و تندرستی اظهار کرد: خروجی جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی زمانی مفید بوده که مشکلات حوزه بهداشتی و میزان بیماری‌ها کم و به بحث پیشگیری بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه درمان یکجانبه است، اما پیشگیری چندجانبه، افزود: بودجه‌ای که برای آموزش و پیشگیری بیماری‌ها هزینه می‌شود بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برای درمان صرف می‌شود این در حالی است که در کشور ما علی‌رغم شعارهای داده شده به آن توجه چندانی نمی‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه قیمت دارو برای بیماری‌های سرطان بسیار بالا است، گفت: بیماری سرطان یکی از بیماری‌های نادر جهان بوده که بر اثر سو تغذیه و عدم رعایت بهداشت غذایی ظاهر می‌شود به عبارت دیگر، غذایی که می‌خوریم به نوعی ممکن است حاوی مواد سرطان‌زا و یا پیش ساز سرطان باشد و یا بالعکس دارای مواد ضد سرطانی باشد.

رئیس کارگروه سلامت بابلسر با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر کشور بیش از همه درباره داروهای بیماران صعب‌العلاج نمود یافته است،تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه درباره بهداشت غذایی و تحرک مناسب، ترویج فرهنگ دینی مهم‌ترین عامل پیشگیری این بیماری و بالطبع سبب کاهش هزینه‌های سنگین درمان است.

سجادی با بیان اینکه ترویج فرهنگ پیشگیری مقدم بر درمان باشد، متذکر شد: پیشگیری یک فرهنگ است و درمان یک علم، فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی ابتدا باید از درون خانه‌ها و توسط مادران به فرزندان آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه تسری یابد.

تاریخ درج1392:11:25
کلمات کلیدیسرطان
بازدید762
گروهاخبار عمومي