منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 34 نفر
بازدید امروز: 588 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 904074 نفر

مشاهده شماره خبر1298

عنوانسخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: طبق آیین نامه داروخانه ها، محصولات آرایشی بهداشتی دارای مجوز، قابل توزیع در داروخانه ها هستند و فروش آنها در داروخانه ها مانعی ندارد.
متن

به گزارش داروغذا، محمد هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) همواره نسبت به تهیه داروها و محصولات آرایشی مورد نیاز مردم در داروخانه ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی ادامه داد: ممکن است در برخی مواقع و به دلایل گوناگون کمبودهای مقطعی و کوتاه مدت دارو وجود داشته باشد که وزارت بهداشت در سریع ترین زمان و با حداکثر توان نسبت به تامین آنها عمل می کند، اما همین موضوع موجب ترغیب و گرایش داروخانه ها به فروش محصولات آرایشی می شود.



هاشمی تصریح کرد فروش محصولات آرایشی بهداشتی در جایی غیر از داروخانه ها موضوعی قابل بحث است، اما در داروخانه ها یک داروساز بر محصولات آرایشی بهداشتی نظارت می کند.

وی با بیان اینکه دولت باید این نظارت را تقویت کند، افزود: حضور داروساز در داروخانه ها و مشاوره هایی که ارائه می دهد، از گسترش و وجود اجناس قاچاق، بدون برچسب طرح شبنم، گران و کنترل نشده در داروخانه ها جلوگیری می کند.

هاشمی گفت: اگر حضور داروساز را در داروخانه تقویت و بستر مناسبی را برای فعالیت آنها فراهم کنیم، دیگر بحث احتمال عرضه محصولات آرایشی بهداشتی نامرغوب در داروخانه ها مطرح نمی شود.

تاریخ درج1392:11:27
کلمات کلیدیآرايشي
بازدید768
گروهاخبار عمومي