منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 17 نفر
بازدید امروز: 548 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 904034 نفر

مشاهده شماره خبر1299

عنوانوزیر بهداشت: سهم وزارت بهداشت از سه هزار میلیارد بودجه صرف مناطق محروم می‌شود
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر قرار باشد بخشی از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده  در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شود صرف مناطق محروم می‌شود.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چنانچه مبلغی از سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده به وزارت بهداشت اختصاص داده شود در این خصوص تفاهم نامه ای بین این وزارتخانه و بیمه ها منعقد خواهد شد و این بودجه صرف بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق روستایی و محروم می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی های این حوزه افزود: اولویت اول وزارت بهداشت بهبود و بازسازی  شبکه های بهداشتی درمانی در مناطق روستایی، عشایری، حاشیه شهرها و گسترش آن در کلانشهرهاست.

وی با تاکید بر اولویت و اهمیت بهداشت و پیشگیری بر درمان و نیز پرهزینه بودن درمان افزود: در صورتی که نظام بهداشت قوی در کشور حاکم نباشد، امکان پیشگیری از بیماری‌ها در مناطق محروم به وجود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد : بدون  داشتن  یک نظام ارجاع درست در کشور نمی توان خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به مردم ارائه کرد.

دکتر هاشمی با یادآوری این که ایجاد یک نظام ارجاع درست در نظام سلامت نیازمند منابع مالی کافی است، تصریح کرد: کسانی که معتقدند وزارت بهداشت نیازمند منابع مالی نیست خودشان هم می‌دانند که به مردم آدرس نادرست می‌دهند و امیدوارم همه، حقیقت را بگویند.

تاریخ درج1392:11:27
کلمات کلیدیمحروم
بازدید735
گروهاخبار عمومي