منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 24 نفر
بازدید امروز: 497 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 903983 نفر

مشاهده شماره خبر1303

عنوانبرنامه‌های دولت برای ساماندهی خدمات دندانپزشکی
متن

مدیرکل دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت:متأسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم نظارت مناسبی بر خدمات دندانپزشکی و قیمتهای آن داشته باشیم.نمی‌توانیم زمانی برای ساماندهی آن اعلام کنیم اما ان‌شاء الله سال آینده پیگیری می‌کنیم.

به گزارش داروغذا، سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس، در مورد خدمات دندانپزشکی و قیمت‌های متنوع و متفاوتی که در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: خدمات دندانپزشکی خدمات متنوع و وسیعی است که براساس نیاز مردم است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته نه تنها کشور ما بلکه سایر کشورها نیز نتوانستند در نظارت بر خدمات دندانپزشکی خوب عمل کنند چرا که مواد مورد نیاز از شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی تأمین می‌شود و تغییر قیمت‌ها نیز متنوع است.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر سیاست ما این است که بخش مواد و تجهیزات را از  حرفه دندانپزشکی جدا کنیم تا تغییر قیمت مواد و تجهیزات بر روی سطوح حرفه‌ای تاثیر‌گزار نباشد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تغییر قیمتی که در مواد مورد نیاز دندانپزشکی رخ می‌دهد نباید در جز حرفه‌ای که دندانپزشک کار می‌کند اثر بگذارد و اگر ما بتوانیم از خدمات الکترونیک استفاده کنیم و اطلاع‌رسانی خوب و دقیقی انجام دهیم که به دنبال آن هستیم از این طریق می‌توانیم نظارت بر خدمات دندانپزشکی را افزایش دهیم.


وی به مسئولیت سازمان‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: بایستی سازمانهای بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را پوشش دهند به خصوص در دوران دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی؛ چرا که اگر دندان این قشر درست نشود در آینده خدماتی چون عصب‌کشی، پر کردن و غیره را نیازمندند که هزینه‌ها را بالا می‌برد.

رضوی افزود: اگر بتوانیم پیشگیری را در این دوران پیگیری کنیم قطعاً هزینه‌های دندانپزشکی پایین می‌آید.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت جزء قیمت تمام شده خدمات دندانپزشکی را جزء حرفه‌ای دانست و گفت: ما برای مطب، تعریف استانداردی داریم و اگر کسی بخواهد مطبش را از طلا بچیند یا بسازد نمی‌تواند قیمتش را از مردم بگیرد.

وی به حوزه قیمت‌گذاری تعرفه‌ها برای پزشک عمومی و همچنین برای دندانپزشکان اشاره کرد و گفت: چون لوازم مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی گران‌تر است، یک مقدار از آن جزء ویزیت محسوب می‌شود و جمع این مبلغ با کاری که روی دندان انجام می‌شود را بیمار انتخاب می‌کند.

رضوی ادامه داد: اگر جزء حرفه‌ای از جزء مواد جدا شود منطقی‌تر می‌توانیم نظارت را انجام دهیم.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه چنین رویه‌ای در ایران وجود دارد، گفت: آنچه که مستند باشد و در سایت مشخص باشد و بیمار بتواند قیمت کالا و مواد مختلف را ببیند و خودش انتخاب کند و همچنین قابل پیگیری باشد، وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: نمی‌توانیم زمانی را به طور مشخص عنوان کنیم و بگوییم که در آن تاریخ حتماً چنین کاری انجام می‌شود اما ان شاالله برای سال آینده در پی آن هستیم که برنامه‌ریزی و کارهای این امر را انجام دهیم تا بتوانیم مسائل را منطقی‌تر و قانونی‌تر انجام دهیم.

رضوی خاطرنشان کرد: در این مورد باید حوزه بهداشت و درمان وزارتخانه،حوزه تخصصی دندانپزشکی در وزارتخانه، انجمن دندانپزشکی و سازمان نظام پزشکی وارد عمل شوند تا بتوان هم تعرفه‌ها و هم اطلاع‌رسانی مردم از کیفیت مواد مصرفی و تجهیزات را به نحو احسن انجام داد.

تاریخ درج1392:11:27
کلمات کلیدیدندانپزشكي
بازدید819
گروهاخبار عمومي