منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 14 نفر
بازدید امروز: 391 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 903877 نفر

مشاهده شماره خبر1305

عنوانلاله افتخاري:پیشنهاد ایران برای تشکیل اتحادیه پزشکان جهان اسلام
متن

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در نشست کمیته ویژه امور حقوق بشر، زنان و خانواده اجلاس بین‌المجالس اسلامی، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل اتحادیه پزشکان جهان اسلام را مطرح کرده است.

به گزارش داروغذا، لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در نشست عصر امروز کمیته حقوق بشر زن و خانواده اجلاس بین‌المجالس اسلامی، من به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل اتحادیه پزشکان جهان اسلام را ذیل سازمان همکاری‌های اسلامی مطرح کردم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: در نشست عصر امروز این کمیته، مسائل مربوط به کودکان، حمایت از مادران، کاهش مرگ و میر مادران و مسائل بهداشتی و درمانی و تربیتی به‌ویژه در مورد زنان و کودکان مطرح شد و ایران اعلام کرد که آماده انتقال تجربیات خود در این زمینه‌هاست.


افتخاری اضافه کرد: در این نشست همچنین به ایران و ترکیه تاکید شد که موارد آسیب‌رسان فضای مجازی به جوانان مطرح شود و ایران نیز عنوان کرد که در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: طرح بسیج پزشکان و اعزام پزشکان متخصص به مناطق دور و صعب‌العبور به صورت رایگان نیز به عنوان یکی از تجربیات ایران در این نشست مطرح شد.

نماینده تهران در مجلس گفت: مسائل مربوط به بیمه، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، زنان و کودکان بدون سرپرست، واکسیناسیون، بیمه سلامت و پزشک خانواده از دیگر موارد مطروحه در نشست کمیته حقوق بشر خواهد بود.

افتخاری در پایان گفت: در این نشست، وارد شدن آسیب به برخی کشورها به خاطر فضای سیاسی حاکم نیز از سوی اعضای کمیته محکوم و تاکید شد که مسائل سیاسی نباید حوزه بهداشت و درمان را دچار خدشه کند.

تاریخ درج1392:11:27
کلمات کلیدیافتخاري
بازدید759
گروهاخبار عمومي