منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 65 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 902976 نفر

مشاهده شماره خبر1322

عنوانطرح پزشک خانواده در بودجه ۹۳ مسکوت مانده است
متن

به گزارش داروغذا، احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه جایگاه بهداشت و درمان در جامعه ای که بر مبنای نظام اسلامی مدیریت می‎ شود، رضایت ‎بخش نیست، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب در سطح بندی خدمات حوزه سلامت جهش خوبی داشته است و وضعیت بهداشتی و درمانی کشور به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه حفظ سلامت  خانواده منجر به سلامت  جامعه می شود، گفت: با توجه به شرایط کنونی هزینه های درمانی بسیار بالاست و این امر نباید باعث شود که حوزه بهداشت و درمان مورد بی توجهی واقع شود.

وی با اشاره به بودجه 93 در حوزه بهداشت و درمان گفت: در بودجه سال آینده یک درصد ارزش افزوده به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است بر این اساس لازم است این بودجه در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیتف مناطق محروم و روستاها هزینه شود.

آریایی نژاد با بیان اینکه در بحث توزیع بودجه بهداشت و درمان باید توازن برقرار شود، عنوان کرد: یکی از شاخص های مجلس و دولت باید برقراری عدالت باشد و در توزیع امکانات باید این مسئله رعایت شود بنابراین حوزه بهداشت و درمان از مباحثی است که باید به متناسب در تمام نقاط کشور به توازن برسد.



وی درباره طرح پزشک خانواده گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید طرح پزشک خانواده اجرایی شود اما در حالی که نزدیک به سال پایانی اجرای برنامه پنجم هستیم  هنوز طرح پزشک خانواده مسکوت مانده و اجرایی نشده است و تنها در دو استان فارس و مازندران به صورت پایلوت در حال اجراست و در بودجه 93 نیز  فقط برای این دو استان طرح پزشک خانواده لحاظ شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر اولویت قرار دادن بحث پیشگیری بر درمان گفت: بسیاری از بیمار ها به سادگی قابل پیشگیری است و با آموزش مناسب بسیاری از هزینه های درمانی کاهش می یابد در این زمینه طرح پزشک خانواده بسیار کمک می کند.

وی بیان کرد: متاسفانه دولت به علت کمبود بودجه که البته حقیقتی انکارناپذیر است اجرای طرح پزشک خانواده را متوقف کرده است اما عقب ماندگی در اجرای این طرح در آینده هزینه هایی را بر کشور تحمیل می کند که جبران آن گاهی غیرممکن می شود.

آریایی نژاد با بیان اینکه تنها منجی نظام سلامت کشور اجرای طرح پزشک خانواده است، بیان کرد: این طرح از مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص و نسخه پیچی می کاهد که باید با یک مدیریت توانمند و برنامه ریزی مناسب توسط مسئولان حوزه پزشکی این طرح به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید موانع درآمدزا بودن کشور را شناسایی کند تا در بحث تأمین بودجه دچار مشکل نشود، گفت: کشور ما ثروتمند است حتی اگر دروازه های اقتصادی را بر روی کشور ببندند اما باید جلوی افرادی همچون بابک زنجانی و شهرام جزایری گرفته شود تا منابع مالی کشور را به تاراج نبرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: مشکل اقتصاد ما این است که برخی افراد بدون زحمت در مدت کوتاهی به درآمد قابل توجهی دست پیدا کرده و دست دولت را از نظر درآمدی و تخصیص اعتبارات تنگ می کنند که با نظارت کافی جلوی رشد این افراد گرفته شود.

تاریخ درج1392:11:29
کلمات کلیدی
بازدید795
گروهاخبار عمومي