منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 120 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903031 نفر

مشاهده شماره خبر1323

عنوانوزارت بهداشت توان مدیریت منابع مالی بیمه‌ها را ندارد
متن

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: برنامه پنجم در رابطه با تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای به صراحت اشاره کرده که این اقدام به چه صورت و در کجا انجام شود، اما آن‌چه مغفول مانده بحث صندوق‌های بیمه‌ای است که خدمت می‌گیرند.

وی ادامه داد: نباید یک مجموعه‌ که خود خدمت‌دهنده است، سرمایه را نیز در اختیار داشته باشد و این از نگاه قانونگذار مخفی مانده و همین باعث شده اختلافاتی به وجود بیاید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: منابع برخی صندوق‌ها از دولت و بیمه‌شدگان تأمین می‌شود و لذا انتقال آن امکان‌پذیر نیست، البته این قانون یک تبصره دارد و تأمین اجتماعی از آن مستثنی شده، اما معافیت بخش‌های مختلف، موضوع فصل سوم برنامه را با چالش روبه‌رو می‌کند، چرا که هدف این برنامه بالا بردن شاخص‌های توسعه انسانی است.

صادقی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مجموعه خدمت‌گیرنده است و باید منابع مالی را تقسیم کند. متأسفانه علی‌رغم وجود ظرفیت‌های مختلف و زحمات زیاد در وزارت بهداشت، ارائه خدمات بهداشتی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و اگر منابع مالی به خوبی مدیریت شده بود، نباید بیش از 40 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شود و در عین حال 25 هزار میلیارد تومان از جیب مردم پرداخت شده باشد.

وی بیان کرد: این منابع در وزارت بهداشت به خوبی مدیریت نشده و خدمات درمانی نامطلوب، عدم رعایت کرامت انسانی و نارضایتی عمومی حاصل آن است. هر چه منابع مالی افزایش پیدا کند سودی ندارد چرا که مشکل وزارت بهداشت و بخش درمان کشور مشکل مالی نیست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همچنین گفت: پزشکان در ایران سروری می‌کنند و گویی مردم باید در خدمت پزشک باشند و جابه‌جایی پزشکان در بین بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی باعث می‌شود یک پزشک در طول یک ماه درآمدی بالغ بر 200 میلیون تومان داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه روندی که وزارت بهداشت در سال‌های گذشته طی کرده نشان‌دهنده تلخی در این وضعیت است و در بسیاری موارد بدون معاینه بالینی و نیازسنجی بیمار در ابتدا به متخصصان ارجاع داده می شوند که آن‌ها نیز جیب خود را در نظر می‌گیرند.

صادقی عنوان کرد: در شهر زابل یک بیمارستان 120 تخت خوابی بسیار مجهز با هتلینگ عالی ساخته شده اما متأسفانه پزشکان و پرستاران حاضر به حضور در آن و ارائه خدمات به مردم آن منطقه نیستند، آیا این مشکل از ضعف مدیریت نیروی انسانی است یا کمبود منابع مالی؟

وی همچنین گفت: تجمیع بیمه‌ها به نفع نظام و ساختار اقتصادی کشور و فصل سوم برنامه توسعه سیاسی و اقتصادی کشور نیست البته ما با کلیات آن مخالف نیستیم و برنامه پنجم مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما تجربه‌ها مبین این موضوع است که به دلیل سوء مدیریت پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم کم نمی‌شود.

صادقی در پایان گفت: به طور مثال در کشور انگلستان وقتی یک قانون به نفع مردم نیست و نارضایتی ایجاد می‌کند اصلاح ‌می‌شود. قانونی که مبین یک راه اشتباه است باید اصلاح شود، باید کاری کنیم تا خدمت‌گیرندگان از طرق مختلف بر خدمت‌دهندگان نظارت داشته باشند.

تاریخ درج1392:11:29
کلمات کلیدی
بازدید695
گروهاخبار عمومي