منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 89 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906006 نفر

مشاهده شماره خبر1336

عنواندر آستانه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی عنوان شد؛ تعدد مراکز تصمیم گیری در حوزه سلامت، هدر دادن منابع است
متن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عدم حمایت جدی از تولیت نظام سلامت و سپردن وظایف اصلی آن به سازمانهای دیگر ضمن هدر دادن منابع عظیم، نارضایتی مردم را موجب می شود.

دکتر محمد حسین صومی در گفت و گو با خبرنگار وب دا گفت: انسان سالم محور توسعه پایدار است و تأمین سلامت شهروندان جامعه به عنوان یک مقوله فرا بخشی وظیفه اصلی حاکمیت تلقی می شود.

وی افزود: مدیریت نظام سلامت در کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شده ولی تنوع حیطه ها منجر به تعدد مراکز تصمیم گیری و خروج قدرت برنامه ریزی، هدایت و نظارت ازآن این وزارت شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تجربیات گذشته نشان داده است؛ عدم حمایت جدی از متولی سلامت و سپردن وظایف اصلی آن به سازمانهای دیگر ضمن هدر دادن منابع عظیم، نارضایتی مردم را موجب می شود.

دکتر صومی افزود: برای حل این معضل بی شک باید همه مسائل مرتبط با تصمیم گیری در عرصه سلامت در قالب وزارت بهداشت و درمان دیده شده و همه مردم خود را به اجرای تصمیمات آن ملزم بدانند.

وی در ادامه گفت: پرواضح است که تصمیمات، برنامه ریزی ها، نظارت، اجرا و پایش آن با متولی گری وزارت بهداشت و درمان در یک پروسه علمی با بهره گیری از مشارکت همه اجزای دخیل اعم از دولتی و غیر دولتی و لحاظ کردن جایگاه هر یک از آنها صورت می پذیرد ولی تشکیلات پاسخگو باید در حد وظایف خود از اختیارات لازم برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در خصوص وضعیت مطالبات این دانشگاه از سازمانهای بیمه گر نیز گفت: بدهی دارویی به شرکتهای 10گانه پخش کننده دارو تا 29 اسفند سال 92 حدود 65 میلیارد تومان خواهد بود و مجموعه تعهدات پرسنلی و غیر پرسنلی دانشگاه (بجز دارو) تا پایان سال 92 حدود 250میلیارد تومان بر آورد می شود که با خوشبینانه ترین محاسبات 30میلیارد تومان آن تا پایان سال جاری قابل وصول است.

دکتر صومی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بدهی عظیم 285 میلیارد تومان سال جدید را آغاز خواهد کرد که این موضوع تمامی برنامه های سلامت را در استان تحت تأثیر قرار می دهد.

وی در عین حال از همت و همکاری متولیان سلامت و مساعدت نمایندگان مجلس در افزایش اعتبارات وزرات بهداشت که باعث گشایش در روند ارائه خدمت شایسته به مردم می شود، سپاسگزاری کرد.

تاریخ درج1392:12:01
کلمات کلیدیتصمیم
بازدید752
گروهاخبار عمومي