منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 57 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 904998 نفر

مشاهده شماره خبر1362

عنوانمشاور عالی وزیر بهداشت: مشارکت بخش غیر دولتی در تامین هزینه های حوزه سلامت ضروری است
متن

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: شرایط کشور و شرایط حوزه سلامت از نظر مالی به گونه ای است که امکان تامین خواسته ها و بخشی از نیازهای مالی به تنهایی از طریق بودجه دولت امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر داوود دانش جعفری در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: مدیران بخش سلامت باید با ابتکارات مدیریتی و مالی به گونه ای عمل کنند که با منابع موجود، خدمات باکیفیت را به مردم ارائه دهند و جوابگوی نیازهای کشور با توجه به تنگناهای مالی باشند.

مشاورعالی وزیر بهداشت در این رابطه به تبیین مدل مشارکت عمومی – خصوصی به عنوان راهکارهای مدیریت منابع مالی پرداخت و در تشریح گفت: در این مدل به دنبال طرحی هستیم که بتوانیم بخشی از هزینه ها از جمله تکمیل طرحهای نیمه تمام حوزه سلامت را به بخش غیر دولتی  بسپاریم.

دکتر دانش جعفری در ادامه به ذکر مثال دیگری برای تبیین این مدل پرداخت و گفت: در مواردی که ساخت بیمارستانهای جدید در بخش دولتی ضروری است، ممکن است شرایط مالی دولت اجازه استخدام پرسنل جدید را ندهد ولی در این مدل با فرمولی مشکل تامین نیروی انسانی و طرحهای نیمه تمام عمرانی در بخش سلامت حل می شود.

مشاور عالی وزیر بهداشت یادآور شد: برای انجام بسیاری از اقدامات در بخش دولتی بودجه زیادی هزینه می شود در حالیکه می توان با تغییرات هزینه ای، برخی از امور را کماکان در بخش دولتی انجام دهیم و برخی از امور دیگر که در حال انجام آن هستیم از جمله اداره آزمایشگاهها و یا تجهیزات امنیت غذا و سایر امور را به بخش غیر دولتی که آمادگی لازم برای اجرای آن را دارند، بسپاریم.

وی گفت: با تغییرات و تجدید نظر در سرفصلهایی که بخش دولتی انجام می دهد، می توان با بودجه موجود کارهای ارزنده ای انجام داد که هم بخش غیردولتی درگیر کار شود و هم حوزه سلامت از عهده انجام امور برآید

تاریخ درج1392:12:04
کلمات کلیدیخصوصی
بازدید719
گروهاخبار عمومي