منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 75 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905508 نفر

مشاهده شماره خبر1377

عنوانوزیر بهداشت در جمع مردم سردشت بشاگرد؛ توجه به مناطق محروم در اولویت دولت قرار دارد/ دولت به عهدی که با مردم بسته، وفادار است
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در قالب کاروان تدبیر و امید، به استان هرمزگان سفر کرده است، بعداز ظهر امروز پس از بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان بشاگرد، در جمع مردم سردشت این شهرستان حضور یافت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و هیات دولت به مردم بشاگرد گفت: این پنجمین بار است که افتخار حضور در بشاگرد را دارم. اولین بار 33 سال پیش به این منطقه آمدم و 3 بار نیز به عنوان چشم پزشک جهت ارائه خدمات چشم پزشکی به این منطقه سفر کردم.

وزیر بهداشت افزود: امروز، به عنوان مسئول سلامت کشور حامل پیام رییس جمهور و اعضای هیات دولت هستم.

وی با بیان این که وضعیت فعلی منطقه محروم بشاگرد قابل مقایسه با گذشته نیست، به ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در طول 35 سال گذشته پیشرفت و توسعه چشمگیری در زمینه راهسازی ، بهداشت و درمان و کشاورزی در منطقه بشاگرد بوجود آمده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور به برکت فرزندان این استان و در سایه جمهوری اسلامی ایران توانسته اند تا جایی که میسر بوده است برای آبادانی و رفاه این شهرستان تلاش کنند.

دکتر هاشمی با بیان این که دولت تدبیر و امید در 7 ماه گذشته تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات کشور انجام داده است، گفت: معمولاً برای استقرار یک دولت جدید 6 تا 8 ماه زمان نیاز است و البته دولت در این مدت کوتاه توانسته است در حوزه اقتصادی اقداماتی را برای بهبود وضعیت کشور از جمله مهار تورم و کنترل نوسانات سکه و ارز انجام دهد و آرامش نسبی را در کشور ایجاد نماید.

وی همچنین به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی پرداخت و با اشاره به وجود تحریم ها گفت: در این حوزه با اقداماتی که توسط وزارت خارجه صورت گرفت، از وقوع یک جنگ در منطقه به دلیل موقعیت ممتاز ایران پیشگیری شد.

دکتر هاشمی با اشاره به این که دولت در سیاست خارجی نهایت تلاش خود را برای به حداقل رساندن تنشها انجام داده است، گفت: وزیر خارجه و دیپلمات های ایران با حضور در مجامع بین المللی از حقوق ملت ایران با حفظ عزت و اقتدار ملی دفاع کردند و در 100 روز اول دولت توانستند امتیازاتی را نظیر توافقات ژنو در سایه حمایت و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و نیز شورای عالی امنیت ملی با کمال اقتدار و آرامش به دست آورند.

وزیر بهداشت با بیان این که به اعتراف همگان دولت توانسته است آرامش را در کشور ایجاد نماید، گفت: نشاط و امیدی وجود دارد که دولت بتواند به وعده های داده شده یکی پس از دیگری عمل کند که یکی از این وعده ها توجه به مناطق کم برخوردار یا مناطق محروم از جمله منطقه بشاگرد است.

 

کسری اعتبارات 6 هزار میلیارد تومانی در بخش بهداشت و درمان

دکتر هاشمی با بیان این که کشور در شرایطی نیست که همه اقدامات را در کمترین فرصت انجام دهد، به وضعیت خزانه در هنگام شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در بخش بهداشت و درمان نیز معوقات و مطالبات زیادی وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که حوزه بهداشت و درمان کشور با 6 هزار میلیارد تومان کسری اعتبارات روبروست، گفت: در حال حاضر تعدادی از کارکنان بخش بهداشت و درمان حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند و البته به تدریج اوضاع دولت و خزانه بهتر شده و خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این معوقات را تا پایان سال پرداخت نماییم.

 

کاهش تورم از 44 به 32 درصد

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در مهار تورم اشاره کرد و گفت: در شروع دولت جدید نرخ تورم 44 درصد بود که این میزان در حال حاضر به 32 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده میزان تورم از 44 درصد به 25 درصد کاهش یابد.

وزیر بهداشت در مورد طرح هدفمندی یارانه ها نیز اظهار داشت: دولت به دنبال راهکارهایی است که بتواند دریافت یارانه را از اقشار متمول جامعه حذف و به اقشار کمتر برخوردار هدایت نماید.

 

دولت برای تحقق اهداف خود به همدلی و همراهی مردم نیاز دارد

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد گفت: دولت در صدد ایجاد زیرساخت های لازم، ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی در کشور است ولی برای به ثمر رسیدن این هدف همدلی و همراهی مردم به خصوص جوانان نیاز است.

 

پایبندی دولت به عهدی که با مردم بسته است

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند با فضل و رحمت الهی و همدلی و همراهی مردم در مسیر عهدی که با مردم بسته است، کوتاهی ننموده و وضعیت معیشت مردم را سر و سامان دهد.

گفتنی است: پیش از سخنان وزیر بهداشت، رضا ملانسب فرماندار شهرستان بشاگرد طی گزارشی به بیان مشکلات و کمبودهای این منطقه محروم از جمله؛ راههای ارتباطی، کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی، کمبود نیروهای متخصص در مراکز بهداشتی درمانی، کمبود آمبولانسهای ویژه، کمبود بانک و عدم دریافت شبکه های صدا و سیما در منطقه بشاگرد اشاره کرد

تاریخ درج1392:12:06
کلمات کلیدیمحروم
بازدید899
گروهاخبار عمومي