منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 111 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906472 نفر

مشاهده شماره خبر1384

عنوانمعاون بهداشت خبر داد؛ اجرای برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب به منظور مستند سازی عملکرد نظام سلامت کشور
متن

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت های اولیه بهداشتی گامی بزرگ در مستند سازی نظام سلامت کشور است.

به گزارش وب دا؛ دکتر علی اکبر سیاری در جلسه ای که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و معاون مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار دانشگاه در خصوص اجرای برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت های اولیه بهداشتی برگزار شد، با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: نظام مراقبت های اولیه بهداشتی در ایران از سال 1363 در قالب شبکه های بهداشتی درمانی در شهرستان های مختلف استقرار یافت و از سال 84 نیز پزشکان خانواده در این سیستم به کار گرفته شدند و امکان دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم فراهم کرده است.

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با تاکید بر این که برنامه ملی ثبت تجارب برای نخستین بار توسط خراسان شمالی در سطح کشور مطرح شده است، افزود: برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت های اولیه بهداشتی با اجزای مختلف خود می تواند نقش ارزنده ای در مستند سازی عملکرد نظام سلامت کشور و به تبع آن تولیدات علمی کشور داشته باشد.

دکتر ابراهیم گلمکانی افزود: اجزای اصلی این برنامه شامل دبیرخانه دائمی ثبت و انتشار تجارب، شبکه تحقیقات، پورتال ملی تجارب و مجله بین المللی تجارب به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

وی هم چنین به پیشنهاد اعطای جایزه ملی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تجارب و کارکردهای مطلوب برگزیده به طور سالانه اشاره کرد و اظهار داشت: این جایزه موجب ارتقای جایگاه ایران به عنوان یکی از تلاشگران عرصه سلامت در سطح ملی و بین المللی می شود.

تاریخ درج1392:12:07
کلمات کلیدیسلامت
بازدید732
گروهاخبار عمومي