منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 153 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903064 نفر

مشاهده شماره خبر1393

عنوانکمیته مشورتی مجمع واردات و سازمان غذا و دارو تشکیل می شود
متن

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کمیته مشورتی با حضور نمایندگان مجمع واردات و نمایندگان اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تشکیل می شود. [کمیته مشورتی مجمع واردات و سازمان غذا و دارو تشکیل می شود]

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کمیته مشورتی با حضور نمایندگان مجمع واردات و نمایندگان اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تشکیل می شود.
[کمیته مشورتی مجمع واردات و سازمان غذا و دارو تشکیل می شود]

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مجمع واردات، «هدایت حسینی» هدف از تشکیل این مجمع را تبادل نظر و بررسی چالش ها، معضلات و ظرفیت های موجود در واردات دارو عنوان کرد.

وی در نشست بررسی چالش های واردات فراورده های آرایشی و بهداشتی که در محل مجمع واردات برگزار شد، ضمن استقبال از تعامل منطقی و گفت وگوی مشترک با مجمع واردات، تبادل نظر با فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان حوزه تجارت خارجی را از رویکردهای اساسی اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو برشمرد.



حسینی ادامه داد: تجربه جهانی بیانگر آن است که بهترین رویکرد برای افزایش ضریب اثرگذاری سیاست های کلان دولت ها در حوزه مدیریت بهینه واردات، کاهش کاغذ بازی های بی مورد، جلوگیری از اتلاف وقت، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مقابله با پدیده شوم قاچاق بالاخص کالاهای تقلبی و همکاری متقابل دولت ها و فعالان بخش خصوصی است.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در رابطه با پیشنهاد واردکنندگان در رابطه با حضور نماینده مجمع واردات در جلسات کمیته فنی تصریح کرد، این موضوع بصورت غیرمستمر بطور قطع عملیاتی خواهد شد و امکان حضور دائم نیز موضوعی قابل بررسی است.

حسینی درمورد انتقادات واردکنندگان در رابطه با ثبات نداشتن رویه و بخشنامه ها تصریح کرد، عجله ای برای صدور بخشنامه جدید نداریم.

وی ادامه داد: رویکرد کنونی سازمان غذا و دارو، دسته بندی بخشنامه ها در قالب ضابط ها و آیین نامه ها است تا واردکنندگان به جای بخش نامه های متوالی با مجموعه ای از ضوابط سر وکار داشته باشند.

حسینی در عین حال گفت : بخشنامه های قبلی نیز بر اساس رویکرد تسهیل تجارت و ارتقا ضریب سلامت مورد بازبینی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون فراورده های آرایشی و بهداشتی مجمع واردات نیز در این نشست گفت: تجربه جهانی نشان داده که همکاری متقابل دولت ها و انجمن های تخصصی و صنفی، بهترین رویکرد برای افزایش ضریب اثرگذاری سیاست های کلان دولت ها در حوزه مدیریت بهینه واردات در کنار حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مقابله با پدیده شوم قاچاق، به شمار می آیند.

«محمد پورخسروانی» افزود: ظرفیت کمیسیون فراورده های آرایشی و بهداشتی مجمع واردات، تامین حدود 90 درصد از اقلامی است که بصورت قانونی و شناسنامه دار وارد کشور می شوند.

تاریخ درج1392:12:08
کلمات کلیدیكميته مشورتي
بازدید759
گروهاخبار عمومي