منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 187 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905620 نفر

مشاهده شماره خبر1405

عنوانداروهای چاق کننده عطاری‌ها خونریزی معده و مشکلات عصبی می‌آورد
متن

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

به گزارش بی باک، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی اظهار داشت: برخی از عطاری‌ها داروهایی به افراد می‌دهند به عنوان داروهای چاق کننده که 15 روزه افراد را چاق می‌کند و 10 کیلو هم اضافه می‌کند.

به گفته وی، این داروها، کورتیزول خون افراد را بالا می‌برد و فرد پف می‌کند، مصرف این داروها برای چاق شدن، خونریزی معده به همراه دارد سپس مشکلات اعصاب ایجاد می‌کند، متاسفانه برخی از سودجویان چند گیاه را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و کورتون به آن اضافه می‌کنند و به عنوان داروی چاق کننده به افراد می‌فروشند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مواد غذایی که دارای طبع گرم و مرطوب دارد موجب رشد و نمو افراد می‌شود. غذاهایی مانند آبگوشت در چاق شدن افراد موثر است و مداومت به خوردن شیر برنج با مربای "به" یا مصرف شیره انگور در وعده صبحانه می‌تواند چاق کننده باشد.

کردافشاری عنوان کرد: خوردن شیر برنج و حلیم موجب افزایش رطوبت و چاق شدن می‌شود، همچنین خوردن انجیر ناشتا برای رشد و نمو و چاق شدن کودکان مفید است؛ انجیر مجاری غذا را برای جذب باز می‌کند و جذب بیشتری صورت می‌کند. ابوعلی سینا خوردن انجیر ناشتا با بذر انیسون یا خیسانده آن در عرق انیسون موجب افزایش اشتها می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف کباب و گوشت‌ها یکی از راه‌های دفع سموم از بدن دفع است؛ بسیاری از افراد گلایه دارند که با خوردن غذای زیاد چاق نمی‌شوند، این مسئله به دلیل ضعف معده و کبد است، همچنین خوردن لیمو ترش قبل از غذا به چاق شدن افراد لاغر خیلی کمک می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: مصرف پودرهای لاغری موجب افسردگی، هموروئید (بواسیر)، کمر درد، سر درد و مشکلات دیگر می‌شود و اگر افراد بیش از حد مواد دارویی خشک کننده رطوبت مصرف کنند خون آنان فسرده یا منقبض می‌شود و این انقباض موجب بروز بیماری‌های روحی و روانی می‌شود که افزایش غلظت مواد در بدن را به همراه دارد که خود عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

تاریخ درج1392:12:09
کلمات کلیدیعطاري
بازدید906
گروهاخبار داروئي