منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 501 نفر
بازدید دیروز: 298 نفر
تعداد کل بازدید: 904937 نفر

مشاهده شماره خبر1418

عنوانبنیانگذار شبکه بهداشتی درمانی کشور درگذشت
متن

دکتر کامل شادپور از بنیانگذاران شبکه مراقبتهای اولیه بهداشتی کشور درگذشت.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر شادپور یکی از دو تن بنیانگذار شبکه مراقبتهای اولیه بهداشتی کشور بود که بعداز ظهر امروز درگذشت.

پیش تر دکتر هاشمی، وزیر بهداشت با حضور در منزل دکتر شادپور از وی عیادت کرده بود.

بر اساس این گزارش، دکتر سیروس پیله رودی دیگر بنیانگذار شبکه بهداشتی درمانی کشور که از همراهان نزدیک دکتر شادپور در طراحی نظام شبکه مراقبتهای اولیه بهداشتی بود نیز اوایل سال جاری درگذشت.

 

زندگی نامه دکتر کامل شادپور، متولد 1316، پزشک،MPH

در نخستین ۱۶ سال خدمت (۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷) که به پزشکی پیش گیری، مبارزه با بیماری ها و خدمت رسانی به روستاها و شهرهای کشور گذشت تجربه هایی آموخت که در ۱۶ سال دوم خدمت خویش (۱۳۵۷ تا ۱۳۷۳، سال بازنشستگی از خدمت رسمی) از آنها برای تشکیل تیم دو سه نفره طراحی شبکه های بهداشت و درمان و سپس مشارکت در گروه وسیع تر راه اندازی و گسترش شبکه ها بهره گرفت. ۱۶ سال سوم خدمت دکتر شادپور (۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹) در ادامه همین راه یا به اصلاح نظام سلامت گذشته است.شرکت در ۲۹ گردهمایی بین المللی یا ملی، ارائه مقاله در ۱۵ سمینار خارج از کشور، تالیف۲۰ کتاب (به طور مستقل، همراه دیگران یا به صورت فصلی از کتاب)، ترجمه ۲۸ کتاب، نوشتن و چاپ یاتوزیع ۴۶ مقاله و سازماندهی، برگزاری و تدریس در ۵۳ کارگاه آموزشی همه در راه شناساندن شبکه های کشور و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز شبکه ها یا ظرفیت سازی در آنها بوده است. فعالیت هایی که سرانجام در سال ۱۳۸۴ ” به سبب مشارکت موثر در توسعه سیاست های کشوری، ارائه خدمات سلامت و کمک به ارتقای خدمات بهداشت همگانی در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت “ جایزه و مدال دکتر شوشا را نصیب او کرد.

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم و خانواده بزرگ نظام سلامت تسلیت می گوید

tm.aspx?s=shadpor_177776.jpg|1110100!100

تاریخ درج1392:12:11
کلمات کلیدیشادپور
بازدید768
گروهاخبار عمومي