منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 208 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903119 نفر

مشاهده شماره خبر1425

عنوانمشکلات نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد از زبان معاون وزیر بهداشت
متن

معاون درمان وزیر بهداشت نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد را امری چندوجهی خواند و گفت: وزارت بهداشت ارایه دهنده خدمت در این کمپ‌ها نیست و تنها جزء ناظرین این کمپ‌ها محسوب می‌شود.

شکلات نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد از زبان معاون وزیر بهداشت

معاون درمان وزیر بهداشت نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد را امری چندوجهی خواند و گفت: وزارت بهداشت ارایه دهنده خدمت در این کمپ‌ها نیست و تنها جزء ناظرین این کمپ‌ها محسوب می‌شود.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جنبه‌های مختلف، پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور گفت: درمان اعتیاد از جنبه‌های مختلفی برخوردار است. مباحث پیشگیرانه باید از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری شود؛ چرا که اعتیاد از زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی برخوردار است.



وی در این باره ادامه داد: بنابراین پیشگیری از اعتیاد باید در دستگاه‌های مختلف مورد برنامه ریزی قرار گیرد. این امر اکنون در حال پیگیری است. در مجموع قوه قضاییه، وزارت بهداشت، پلیس، بهزیستی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه دخیلند.

آقاجانی مباحث مربوط به درمان‌های سرپایی‌ اعتیاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: درمان‌ سرپایی در کلینیک‌های ترک اعتیاد سطح شهر که عمدتا در بخش خصوصی فعال هستند (تعداد معدودی در بخش دولتی) صورت می‌گیرد.

وی درباره کمپ‌های درمان اعتیاد (کمپ‌های ماده 15 و 16) نیز گفت: درمان اعتیاد در این کمپ‌ها با نظارت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. البته وزارت بهداشت جزیی از دستگاه‌های ناظر بر فعالیت این کمپ‌هاست و خود وزارت بهداشت ارایه دهنده خدمات در این کمپ‌ها نیست و تنها جزء ناظرین محسوب می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت چند وجهی است و دستگاه‌های مختلف باید این نظارت را انجام دهند. حوزه بهداشت و درمان این کمپ‌ها به وزارت بهداشت مرتبط است.

وی افزود: هرچند اکنون نظارت بر فعالیت این کمپ‌ها صورت می‌گیرد اما مشکلات زیادی نیز وجود دارد. آنچه که ما از اداره کل سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت خواسته‌ایم، افزایش جدی نظارت‌ بر کمپ‌هاست. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دخیل در امر اداره این کمپ‌ها و افزایش نظارت‌های بازرسان وزارت بهداشت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، کاهش مشکلات بهداشتی - درمانی در این کمپ‌ها را شاهد باشیم.

تاریخ درج1392:12:11
کلمات کلیدیكمپ
بازدید786
گروهاخبار عمومي