منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 17 نفر
بازدید امروز: 235 نفر
بازدید دیروز: 375 نفر
تعداد کل بازدید: 908983 نفر

مشاهده شماره خبر1451

عنوانتوجه به مدیریت تحولی 25 درصد از هزینه‌های مراکز درمانی را کاهش می‌دهد
متن

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه از ایده‌های نوآورانه و تحول برانگیز در حوزه مدیریت بهداشتی و درمانی دانشگاه حمایت می‌کنیم، گفت: مسلما کسب رضایت بیماران، ارائه خدمات با کیفیت و کاهش هزینه‌ها تنها با نگاهی تحولی در مدیریت بهداشت و درمان اتفاق می‌افتد بنابراین از کسانی که در این حوزه ایده‌های جدیدی داشته باشند حمایت می‌کنیم.

به گزارش داروغذا به نقل از ایسنا، دکتر ماشالله ترابی دیروز در اولین سمینار راهبردهای نوآوری در مدیریت تحول مراکز بهداشتی درمانی که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد به مهمترین اهداف برگزاری این سمینار اشاره کرد و گفت: تعریف فرصت‌های مهم نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی برای نوآوری در آینده، ارایه مدل های تغییر پویایی نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی، پیشنهاد پروژه‌های پیش‌رو نوآوری که امکان بسیج قابلیت‌ها و توانمندی‌های متمایز موجود را فراهم کند، ارایه ایده‌های عملی و راهبردهایی که می‌توانند زمینه افزایش اثربخشی و پاسخگویی بیشتر نظام سلامت و تغییر شرایط آموزش علوم پزشکی را فراهم کند و در نهایت یافتن محلی برای بحث در مورد آینده نوآوری در آموزش علوم پزشکی و نظام سلامت از مهمترین اهداف برگزاری این سمینار است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروزه موضوع ایده‌های جدید و تعیین این که آیا آنها سودآور هستند چالشی برای اکثر سازمان‌های توسعه یافته در جهان است، زیرا یک سازمان ممکن است در زمینه تولید ایده قوی باشد اما توانایی کافی برای انتقال ایده‌ها به بازار و تجاری سازی نوآوری آن را نداشته باشد در مقابل سازمان دیگری ممکن است با کمبود ایده مواجه شود.

دکتر ترابی افزود: محصولات نوآورانه برای هر سازمانی لازم هستند، همانطور که آنها منابع مشهودی را برای ایجاد درآمدهای افزایشی ارایه می دهند بنابراین اهمیت برگزاری این سمینار به عنوان یک زمان مناسب برای پیوستن به ارایه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی، ذینفعان سیاسی، اجتماعی و دانشگاه برای آزمون مجدد اصول بنیادی بهترین عملکردها و کشف نوآوری های آتی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانش، ارایه امکان استفاده از آخرین و بهترین دیدگاه‌ها و ابزارهای توسعه نوآورانه باشد.



دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: سمینار راهبردهای نوآوری در مدیریت تحول مراکز بهداشتی درمانی می‌تواند تسهیل کننده ایده‌های نوآورانه ایجاد شده توسط سازمان‌ها برای افراد داوطلب یا دیگر سازمان ها و آماده سازی پروژه نوآورانه برای ارایه در روز نوآوری باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد کارایی و ارائه خدمات موثر بدون نوآوری اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: مطمئنا بیمارستان‌هایی که کیفیت و کارایی بالا و هزینه پایینی دارند مراکزی هستند که در آن ایده‌های نوآورانه شکل گرفته و اجرا شده است بنابراین می توان به یقین گفت نگاه تحولی همواره می تواند بیش از 25 درصد هزینه‌های موجود در مراکز درمانی را کاهش دهد.

ترابی با اشاره به اینکه با رشد بیماری‌های مزمن و افزایش سن جمعیت نیازمند تحول در ارائه خدمات درمانی هستیم، گفت: یکی از این راهکارها مدیریت هوشمند مبتنی بر فناوری در راستای کاهش هزینه‌ها است. در همه جای دنیا برای مقابله با چالش‌های این حوزه، پزشکی از راه دور و پرونده الکترونیک سلامت را راه‌اندازی کرده‌اند ولی در کشور ما سرمایه‌گذاری روی نوآوری سلامت به وجود نیامده است. سوال اینجاست که چرا در ایران نوآوری نباید از یک اتفاق به یک برنامه قابل اجرا تبدیل شود.

دبیر علمی این سمینار یکی دیگر از بحث‌های جدی را ورود نسل جدید تجهیزات بیمارستانی عنوان کرد و افزود: همه به دنبال کاهش مدت اقامت بیمار در بیمارستان‌ها هستند و بحث‌های ایجاد بیمارستان در خانه یا راه‌اندازی بیمارستان بدون تخت جدی است اما از آن طرف بیمارستان‌های ما اغلب قدیمی بوده و طول عمر زیادی دارند و حتی اغلب نیازمند تجهیزات به روز هستند که البته پشتیبانی آن هم حرف و حدیث‌های خاص خود را دارد.

وی در پایان تصریح کرد: بیمارستان‌های دانشگاه معمولاً آموزشی هستند به همین دلیل با پروتکل‌های مخصوص به خود و هزینه‌های سربار مواجهند. در عین حال برای تشخیص نیاز به یک سری راه‌های کمک تشخیصی مانند آزمایش خون و سی‌تی‌اسکن وجود دارد که اغلب پرهزینه‌اند و به تجهیزات به روز نیاز دارند بنابراین مجدد تاکید می‌کنم که هر یک از این مشکلات باید با نگاه تحولی در مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی اتفاق بیفتد.

تاریخ درج1392:12:14
کلمات کلیدیهزينه هاي درمان
بازدید915
گروهاخبار عمومي