منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 269 نفر
بازدید دیروز: 447 نفر
تعداد کل بازدید: 909464 نفر

مشاهده شماره خبر1454

عنوانفاجعه‌ عظیم در حوزه سلامت به دلیل سیر صعودی هزینه‌های دارو و جراحی
متن

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری تسنیم، عابد فتاحی درباره تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش تعرفه‌های درمان در سال آینده اظهار داشت:‌ امروزه تعرفه‌های درمان باید عادلانه باشد تا مردم بتواند به راحتی از خدمات حوزه سلامت برخوردار شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌های درمان نباید بارمالی اضافه‌ای را به دوش بیماران بگذارد، ادامه داد: اگر قرار باشد تعرفه‌های درمان افزایش یابد و از آن طرف بیمه‌ها نیز حمایت کافی از این افزایش تعرفه‌ها نداشته باشند با فاجعه‌ای عظیم در حوزه سلامت روبرو خواهیم بود.

فتاحی با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه‌ها در چند سال اخیر به خانه ملت گفت: به جرات می‌توان گفت تاکنون بیمه‌ها نقش بسیار ضعیفی در حوزه درمان ایفا کردند به گونه‌ای که بیماران بیش از 70 درصد از هزینه‌های درمان را ازجیب می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه امروزه هزینه‌های دارو، ویزیت، اعمال جراحی سیر صعودی را سپری کرده است، افزود: با وجود آنکه افزایش تعرفه‌های درمان حق جامعه پزشکی است اما از سویی دیگر باید بیماران و کاهش هزینه‌های درمان برای آنها را نیز مدنظر قرار داد.

فتاحی به ارزیابی تصمیم وزارت بهداشت درباره افزایش تعرفه‌های بخش دولتی هم‌پای بخش خصوصی تاکید کرد: افزایش تعرفه‌های بخش دولتی با عدالت سازگار نیست؛ نباید در مراکز دولتی تعرفه‌ها افزایش یابد زیرا در این صورت هیچ بیماری قدرت خرید دارو را ندارد و بدون‌شک در وهله اول ضرر این فاجعه به دولت باز خواهد گشت.

براین اساس محمد باقر هوشنگی مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعیین تعرفه‌های درمانی بخش دولتی در سال 93 خبر داده است و عنوان کرده است از سیاست‌های ما نزدیک شدن تعرفه‌های درمانی بخش دولتی به خصوصی است که در این زمینه نیز اقدامات و برنامه ریزی‌های زیادی انجام داده ایم.

تاریخ درج1392:12:14
کلمات کلیدیتعرفه
بازدید653
گروهاخبار داروئي