منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 20 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 905937 نفر

مشاهده شماره خبر1464

عنواناقدام ویژه نظام پزشکی برای کاهش پدیده 'زیرمیزی' اعلام شد
متن

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت راه‌اندازی 'سیستم نظارتی جامع' به منظور افزایش سلامت جامعه از ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده و همچنین کاهش و کنترل 'زیرمیزی' در جامعه پزشکی خبر داد.
 

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی «سیستم نظارتی جامع» با همکاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سازمان نظام پزشکی در جهت تعهداتش، در سطوح مختلف فعالیت‌های کنترلی و نظارتی خاصی را آغاز کرده است.

وی در این باره ادامه داد: این سیستم نظارتی در چهار سطح در حال تدوین است. به طوری که در سطح نخست مراکز پاسخگویی نظام سلامت و نظام پزشکی به صورت شفاف مشخص خواهند شد. در سطح دوم نیز موضوعات حیاتی مانند بار بیماری‌ها، اقتصاد سلامت، تعرفه‌ها، عدالت در سلامت، شاخص‌های سلامت و ... که باید بر روی آن‌ها نظارت شود، به صورت کامل رصد خواهند شد. این شاخص‌ها به صورت کامل در حال تعریف است تا بتوانیم نظارت و کنترل جامعی در نظام سلامت و جامعه پزشکی داشته باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها نظارت در نظام سلامت و جامعه پزشکی ساماندهی خواهد شد، تاکید کرد: البته نظارت به معنی مچ‌گیری نیست، بلکه نظارت ما از فرایندی اصلاحی برخوردار خواهد بود. به این ترتیب فرآیندها شفاف شده و به صورت بهینه در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. همچنین با مشخص شدن فرایندها قطعا از میزان تخطی‌ها کاسته خواهد شد.

وی در عین حال بهترین نوع نظارت را خودکنترلی و شفاف سازی عنوان کرد و افزود: وقتی مردم به صورت شفاف فرایندی را ملاحظه کنند، قطعا خارج از آن را نخواهند پذیرفت. از طرف دیگر متاسفانه همواره تصور شده که نظارت با کارهای مچ گیری و پلیسی انجام‌پذیر است، اما قطعا این طور نخواهد بود. در این زمینه لازم است به سمت شفاف سازی، بهینه سازی فرآیندها و هم افزایی در سیستم‌ها حرکت کنیم. بر این اساس ما جهت محقق شدن برنامه‌هایمان از جمله افزایش سلامت جامعه، افزایش کیفیت خدمات ارایه شده و کاهش زیرمیزی نظارت‌ها و کنترل‌هایی را مد نظر داریم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: اگر در این دوره از فعالیت سازمان نظام پزشکی بتوانیم با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، انجمن‌های علمی - تخصصی و موسسات پزشکی این کار را سامان دهیم، بهترین کاری خواهد بود که انجام شده است.

تاریخ درج1392:12:16
کلمات کلیدیزيرميزي
بازدید686
گروهاخبار عمومي