منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 90 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906007 نفر

مشاهده شماره خبر1470

عنوانوزير بهداشت عنوان كرد؛يكي از اهداف اصلي شوراي فن آوری سلامت وزارت بهداشت رونق یافتن توليد و رسیدن به خود كفايي در حوزه دارو و نظام بخشيدن به واردات دارويي كشور است.
متن

به گزارش خبر نگار وب دا؛ وزير بهداشت در دیدار با دست اندرکاران صنعت داروی کشور، ضمن بيان اين مطلب گفت: با وجود مشكلات زيادي كه از ابتداي شروع كار داشتيم اما همه تلاش كرديم تا آرامش نسبي در زمينه دارو براي مردم به ویژه بيماران خاص، ايجاد كنيم كه تا حد زیادی موفق هم شدیم .

دكتر سید حسن هاشمي با اشاره به اینکه در زمینه توليد دارو، واكسن و تجهيزات پزشكي هدفگذاری هایی در شوراي فناوري سلامت وزرات بهداشت صورت گرفته است، خواستار كمك بیشتر بانك مركزي به توليد كنندگان و واردکنندگان دارو و شركت هاي دانش بنيان شد.

وی در ادامه گفت: حوزه تجهيزات پزشكي هم نيازمند ایجاد تغيير و تحولات جدي است و در اسرع وقت باید مورد بررسي قرار گرفته و تصميمات اساسي در مورد آن اتخاذ شود.

وزیر بهداشت در این مراسم با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی، خاطر نشان کرد: باید به سمتی برویم که بتوان نظرات کارشناسی را عملیاتی کرد و به همین دلیل در آینده نزدیک دیداری با دست اندرکاران صنعت داروی کشور خواهم داشت.

دكتر هاشمي در ادامه افزود: مبناي كار دولت تسهيل در امور، اعتماد به بخش خصوصي و رونق بازار است.

وزیر بهداشت در پاسخ به اظهارات رییس سندیکای دارو در خصوص تشکیل کارگروهی بین بانک مرکزی و صنعتگران دارو برای رفع مشکلات این حوزه،  پیشنهاد داد كار گروه هايي هم بین صنعتگران دارو در این خصوص تشکیل شود و هر دو ماه يكبار جهت تسهيل روند كار توليد كنندگان داخلي ، شركت هاي دانش بنيان  و وارد كنندگان دارو در كشور جلسه تشكيل شود.

بنابر این گزارش، در این مراسم که در انستیتو پاستور ایران برگزار شد، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، معاونان تحقیقات و فناوری و غذا و داروی وزارت بهداشت، مشاور اقتصادی وزیر بهداشت و رییس انستیتو پاستور ایران حضور داشتند.

گفتنی است: نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موضوع اقتصاد مقاومتی امروز شنبه در انستیتو پاستور ایران برگزار شد. 

تاریخ درج1392:12:17
کلمات کلیدیواردات دارو
بازدید691
گروهاخبار عمومي