منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 142 نفر
بازدید دیروز: 417 نفر
تعداد کل بازدید: 908515 نفر

مشاهده شماره خبر1472

عنوانرییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ آرامش را سه ماهه به بازار دارو برگردانیم/ نمی پذیریم داروهای وارداتی از کشور مرجع گران تر فروخته شوند
متن

رییس سازمان غذا و دارو در دیدار وزیر بهداشت با صنعتگران دارو از توقف توزیع داروهای وارداتی که با قیمت بیشتر از کشور مرجع در کشور عرضه شوند، در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار وب­دا؛ دکتر رسول دیناروند گفت: در سال آینده به هیچ وجه نمی پذیریم که قیمت داروهای وارداتی از نرخ این داروها در کشور مرجع گرانتر عرضه شود.

وی افزود: قیمت داروهای وارداتی در سال جدید به شدت کنترل خواهد شد زیرا نرخ ها باید به گونه ای باشد که برای مصرف کننده قابل پرداخت باشد.

وی داروسازی، تولید مواد اولیه و واردات را سه کار عمده صنعت داروسازی کشور دانست و ابراز داشت: دولت جدید در جریان استقرارش با مشکل نا آرامی فضای دارویی مواجه بود و طی سه ماه به ما مأموریت داده شد که این فضا را به کنترل خود درآوریم.

وی ادامه داد: اکنون که 6 ماه از کار دولت می گذرد فضا واقعاً تغییر کرده است و آرامش در بازار دارو استقرار یافته ولی هنوز هم برخی از مشکلات وجود دارد که به تدریج کمبودهای دارویی مهار شده و این مشکلات نیز حل خواهد شد.

 

برنامه های اساسی وزارت بهداشت در سال 93 درزمینه دارو

دکتر دیناروند گفت: برنامه های اساسی وزارت بهداشت برای ساماندهی امور داروی کشور در سال 93 اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: اجرای سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ارتقای توان ملی در حوزه دارویی برای رسیدن به حد مطلوب، بخشی از کارهای وزارت بهداشت در این سال خواهد بود.

وی بیان داشت: وزارت بهداشت به طور کامل حامی رونق تولید در داخل بوده و برای مواد اولیه دارویی، داروهای هایتک و نانو داروها تمام اهرم های دولت در اختیار این سیاست خواهد بود.

دکتر دیناروند خاطرنشان کرد: قیمت گذاری دارویی به نفع تولید خواهد بود و در سال آینده سیاست وزارت بهداشت اینست که درباره واردات به شدت با سختی عمل کند.

وی اظهار داشت: قیمت گذاری داروهای تولید داخل هم باید طوری باشد که تولید دارو برای تولیدکننده داخلی صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

افزایش حمایت 50 درصدی از تولید داخل به نسبت واردات

وی با تأکید بر بیشتر اهمیت دادن به تولید مواد اولیه دارویی در سیاست های جدید، گفت: از نظر تخصیص ارز و سیاست های حمایتی، تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در سال آینده از سیاست های حمایتی بیشتری تا میزان 50 درصد، نسبت به واردات برخوردار می شوند.

دکتر دیناروند تصریح کرد: باید کاری کنیم در سال های آتی کشور از نظر میزان واردات دارو و صادرات مواد اولیه دارویی و داروهای ساخته شده داخلی به تراز مثبت مالی برسد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: باید کاری کنیم مؤسسات دارویی بتوانند از مسیرهای سالم با هم رقابت کنند.

دکتر دیناروند همچنین در پایان نشست صنعتگران دارو با وزیر بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وب­دا، ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست، گفت: از تمام گروه های دارویی اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو در این نشست حضور داشتند و مسائل و مشکلات خود را در حضور وزیر بهداشت و رییس کل بانک مرکری بیان کردند.

وی افزود: در این نشست فرصتی فراهم شد که سیاست های دارویی سال آینده وزارت بهداشت فهرست وار برای صنعتگران دارو مطرح شود و این نشست ها ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش برخی از صنعتگران دارو از جمله رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و نماینده واردکنندگان دارو نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند. مهم ترین مسائلی که توسط نمایندگان صنعتگران دارویی کشور مطرح شد شامل: لزوم تأمین مالی، نقدینگی و ارز دارویی صنعتگران، رفع تناقضات دستورالعمل های بانک مرکزی، پرداخت مطالبات داروسازان، اهمیت حمایت از تولیدکنندگان داخلی در قبال واردات و لزوم اصلاح برخی از قوانین بود.

گفتنی است: نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موضوع اقتصاد مقاومتی صبح امروز در انستیتو پاستور ایران برگزار شد.

تاریخ درج1392:12:17
کلمات کلیدیوارداتی
بازدید726
گروهاخبار داروئي