منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 37 نفر
بازدید دیروز: 417 نفر
تعداد کل بازدید: 908410 نفر

مشاهده شماره خبر1478

عنوانوام 300 میلیون تومانی به تولید کنندگان دارو اعطا می‌شود
متن

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

به گزارش بی باک، سورنا ستاری در نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی کشور با حضور وزیر بهداشت و رئیس کل بانک مرکزی از ارائه وام 300 میلیون تومانی به تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سه حوزه می‌تواند با درمان ارتباط داشته باشد، نخستین حوزه طرح‌های کلان ملی است که در ساخت و تجاری سازی دارو و تجهیزات پزشکی این قابلیت وجود دارد که قراردادهایی با کمک بلاعوض منعقد کنیم. حوزه بعدی تجاری‌سازی است که باید شرکت‌های دانش‌بنیان وارد شوند که براین اساس صندوق نوآوری شکوفایی که تا پایان سال 100 میلیارد تومان اعتبار خواهند داشت، در این زمینه فعالیت می‌کند.

ستاری ادامه داد: صندوق نوآوری شکوفایی برای 10 شرکت وام‌هایشان را تثبیت و اعطا خواهد کرد که برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود زیرا وضعیت این صندوق با بودجه 700 میلیارد تومانی مناسب است. همچنین خطوط ارتباطی مناسبی با برخی از بانک‌ها با سود پایین ایجاد شده است به عنوان مثال بانک کشاورزی در تولید گیاهان دارویی و بانک‌های صنعت و معدن و رفاه در این زمینه فعال شدند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وام‌های تا سقف 300 میلیون تومانی، گفت: اقدامی که برای صندوق‌های وابسته دانشجویی مانند پردیس‌های علم و فناوری این است که وام‌های تا سقف 300 میلیون تومان را به راحتی و با کمترین مسائل ضمانتی به شرکت‌ها بدهیم تا تجاری‌سازی صورت پذیرد.

وی با اشاره به ستادهای فناوری از جمله ستاد بایو، خاطرنشان کرد: ستاد سلول‌های بنیادی، علوم شناختی از جمله ستادهای دیگری هستند که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند. البته بودجه معاون فناوری صرف موارد طرح‌های کلان ملی خواهد شد و برای توسعه فناوری به تمام بودجه دستگاه‌ها نیاز داریم. ستاد گیاهان دارویی نیز در معاونت علمی و فناوری برای تجاری‌سازی داروهای گیاهی و مواد اولیه دارویی ایجاد شده است تا به وزارت بهداشت کمک کند.

تاریخ درج1392:12:18
کلمات کلیدیوام
بازدید671
گروهاخبار عمومي